۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۴۷۹۰۴
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

وجود 108 امام زاده در استان لرستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به وجود 108 امام زاده در استان گفت: بازسازی و مرمت بقعه امام زادگان همچنان در دستور کار اوقاف قرار دارد.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در استان لرستان 108 امام زاده وجود دارد و برنامه های اوقاف در 46 بقعه شاخص امام زادگان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بازسازی و مرمت بقعه امام زادگان از سال 91 در برنامه کاری اوقاف استان قرار دارد، یادآور شد: برخی امام زادگان که زیر نظر میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قرار دارند، اوقاف حق بازسازی و مرمت آن را ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با بیان اینکه سالانه بازسازی و مرمت بقعه 10 امام زاده از سوی اوقاف در دستور کار قرار می گیرد، گفت: تاکنون بقعه 46 امام زاده در استان بازسازی و مرمت شده است.

وی یادآور شد: امام زادگانی که زیر نظر میراث فرهنگی قرار دارند، دارای قدمتی فراوان بوده که نیازمند مرمت و بازسازی است، این نهاد حق مرمت را به اوقاف استان نمی دهد.

حجت الاسلام خاکباز خاطرنشان کرد: 30 امام زاده در استان لرستان زیر نظر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار دارد.

وی یادآور شد: در طول سال و به مناسبتهای گوناگون برنامه های اوقاف در 46 بقعه متبرکه امام زاده شاخص استان برگزار می شود و بیش از 300 مبلغ به این مبقاع متبرکه اعزام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شد، افزود: امروز برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی اثرگذاری با حضور مبلغان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام خاکباز در ادامه بقاع متبرکه را ظرفیت عظیمی در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی عنوان کرد./9459/302/ب3

ارسال نظرات