۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۴۴۷۸۴۵
حجت الاسلام حسینی اراکی:

انتخاب نادرست همسر، نسلهای آینده جامعه را به خطر می اندازد

حجت الاسلام حسینی اراکی در حرم امام رضا(ع) با بیان این که انتخاب همسر از مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابهای انسان است زیرا زن و مرد نه تنها در زندگی خود بلکه در نسلشان هم تأثیرگذارند، گفت: انتخاب نادرست همسر، نسلهای آینده جامعه را به خطر می اندازد.
حجت الاسلام حسینی اراکی در حرم امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم یکشنبه شب در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به ایام سالروز ازدواج علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با تأکید بر درس آموزی از زندگی این زوج آسمانی، اظهار کرد: انتخابها نقش کلیدی در زندگی انسان دارد و علت مشکلات عدیده در زندگی افراد انتخابهای نادرست در مسیرراه، شغل، استاد، رفیق، شریک، مسؤول و رهبر است.

وی تصریح کرد: انتخاب همسر از مهمترین و سرنوشت سازترین انتخابهای انسان است زیرا زن و مرد نه تنها در زندگی خود بلکه در نسلشان هم تأثیرگذارند، از این رو کسانی که اهمیت ازدواج را درک کنند برای آن وقت و هزینه صرف می کنند.

حجت الاسلام حسینی اراکی ابراز کرد: با وجود آیات و روایات فراوان و سیره 14 معصوم متأسفانه امروز خیلی از زندگیها دچار مشکلات و مسائل مختلف، سرد شدن روابط، در گیری، اختلاف و جدایی است زیرا قانون خدا را برعکس کردیم.

برعکس کردن قانون در ازدواج

وی با بیان اینکه ازدواج قانون و قاعده دارد، خاطرنشان کرد: ازدواج طبق قانون اسلام باید همراه با دقت، احتیاط، بدون عجله و سطحی نگری و ظاهر بینی باشد، پس از انتخاب با دقت باید ازدواج را آسان گرفت ولیمه عروسی، جهیزیه، مهریه و امثال آن ساده و آسان باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه قانون خدا را برعکس و ازدواج را سخت کرده ایم، متذکر شد: افرادی که قانون خدا را برعکس کنند روی سعادت را نمی بینند، با این حال نماز هم میخوانیم، زیارت و عرض ارادت به اهل بیت(ع) هم می کنیم موانع سنگین هم سر راه ازدواج قرار دادیم که نه خدای متعال، نه پیغمبر(ص) و نه عقل به آن توصیه دارند.

وی افزود: کسانی که با دقت و احتیاط ازدواج کرده اند، مشکلات را قبلا حل کرده و در زندگی آرامش و لذت دارند اما کسانی که با انتخاب نادرست خلاف قانون الهی عمل کرده اند پس از ازدواج تازه آغاز مشکلات است.

حجت الاسلام حسینی اراکی تأکید کرد: برای انتخاب شایسته و بهتر باید پدر و مادران، دختران و پسران، مشاوران جوانان به توصیه های آیات، روایات و سیره زندگی حضرت زهرا و امام علی(ع) توجه کنند.

تفاوت ازدواج در مکتب تشیع

وی با اشاره به غلط بودن نگاه ما به زندگی خاطرنشان کرد: زندگی در مکتب تشیع با سایر مکتبها تفاوت دارد، کانون خانواده در اسلام با غرب تفاوت دارد؛ کانون خانواده در اسلام کانون خداجویی، خدا طلبی، بندگی، بنده پروری است زن و شوهر قبل از اینکه شریک زندگی هم باشند باید شریک بندگی هم باشند.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: اهل بیت(ع) قبل از جاری کردن خطبه عقد زوج را موعظه، پند و نصیحت می کردند، متأسفانه این سنت از بین رفته است و زندگیهای امروز مورد توقع دین و مکتب تشیع نیست.

وی با اشاره به بخشی از گفت وگوی پیامبر(ص) در شب معراج، مطرح کرد: خدای متعال در معراج به وجود نبی مکرم حضرت محمد مصطفی(ص) عرضه کرد: «اى احمد! آیا مى دانى کدام زندگى گواراتر و پردوام تر است؟» پیامبر فرمودند: «خداوندا، نه»، خدای متعال عرضه داشت: «زندگى گوارا آن است که صاحب آن لحظه اى از یاد من غافل نماند، نعمت مرا فراموش نکند، از حق من بى خبر نباشد، و شب و روز، رضاى مرا بطلبد».

حجت الاسلام حسینی اراکی تأکید کرد: برای سعادت در زندگی نباید از یاد خدا غاقل شد؛ این دنیا فراموشخانه است و سبب می شود بشر بدیهی ترین چیزها را فراموش کند و یکی از مهمترین بدبختیها فراموش کردن نعمتهایی است که خدا به ما داده است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای زندگی بادوام و گوارا نسبت به حق خدا نباید غافل باشد که بالاترین حق «بندگی خدای متعال» است./1308/201/ب2

ارسال نظرات