۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۴۷۸۴۰
رییس مرکز تخصصی شیعه‌ شناسی خبرداد؛

دانش‌نامه جامع شیعه‌ شناسی منتشر می‌‌شود

حجت الاسلام والمسلمین داعی نژاد با اشاره به فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی شیعه شناسی گفت: به زودی دانش نامه جامع شیعه شناسی که هشت گروه مشغول تدوین آن هستند منتشر می شود.
داعی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه و مراکز تخصصی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

ضرورت شیعه شناسی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی داعی نژاد در این مراسم با اشاره به ضروت مسأله شیعه شناسی اظهار داشت: افتخار شیعه ها این است که امامان را مبدأ نورانیت بعد از پیامبر در جهان اسلام می داند و در دنیای امروز آن را تنها مکتبی می داند که در مسیر حق قرار دارد.

رییس مرکز تخصصی شیعه شناسی افزود: یکی از بزرگترین خدمات به عالم تشیع آشنا کردن مردم با مباحث تخصصی شیعه شناسی، معرفی شیعه و تبلیغ است و به همین دلیل با همکاری اساتید و مبلغان متخصص و با عنایت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سال 87 مرکزی با عنوان مرکز تخصصی شیعه شناسی در رشته های تخصصی حوزه علمیه قم راه اندازی شد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت های این مرکز به شهرهای دیگر یادآور شد: مرکز تخصصی شیعه شناسی در سال 90 در شهرستان کرج نیز راه اندازی شد که مدیریت آن مرکز را حجت الاسلام جبرئیلی بر عهده دارند و در طول این سال ها در قم 305 شیعه پژوه مشغول به فعالیت بوده اند که از میان 150 نفر فارغ التحصیل شده و تعداد زیادی از آنها مشغول تدریس، تحقیق و یا تبلیغ هستند.

اساتید و مبلغان کارآمد خروجی مرکز شیعه شناسی

رییس مرکز تخصصی شیعه شناسی افزود: این مرکز در شهرستان کرج نیز در طول سه دوره خود 70 نفر را پذیرش کرده و فعالیت های این مرکز بیشتر با محوریت خروجی داشتن برنامه ریزی شده است، چراکه ما در آینده اساتید و مبلغان کارآمدی در این راستا نیاز داریم.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی شیعه شناسی عنوان کرد: نخستین شماره مجله آماده انتشار است و همچنین در این مرکز تا به الان 40 نشست تخصصی علمی برای پاسخ گویی به شبهات روز برگزار کرده ایم که در این نشست ها اساتید برجسته و شناخته شده حاضر بوده اند و مطالب نشست ها را به شکل مکبوب و نرم افزاری عرضه کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین داعی نژاد تأکید کرد: برای طلابی که به مؤسسه وارد می شوند در هر دوره آشنایی با پژوهش شهرستان کرج و قم برگزار کرده ایم و با همین فعالیت ها به زودی دانش نامه جامع شیعه شناسی که هشت گروه مشغول تدوین آن هستند منتشر می شود.

وی با بیان این که مقالات زیادی در مرکز تخصصی شیعه شناسی آماده انتشار است، عنوان کرد: آن چه این مرکز تا به امروز به دست آورده است بدون تعارف از عنایات، پشتیبانی و دعای های مرجعیت معظم حضرت آیت الله مکارم شیرازی است./1330/پ202/ی

 

ارسال نظرات