۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۴۷۸۱۴

اعلام برنامه های تبلیغی حرم رضوی در نخستین هفته ماه ذی الحجه

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با آغاز ماه ذی الحجه برنامه های تبلیغی و مذهبی مناسبتی ویژه این ایام برای زائران و مجاوران رضوی در نظر گرفته شده است.
 حرم رضوی

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح برنامه های اولین هفته ماه ذی الحجة حرم رضوی اظهار کرد: «اخلاق و آداب زبان در معاشرت و خانواده» از سوی حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اراکی هر روز پس از نماز مغرب و عشاء در  صحن جامع رضوی تبیین می شود.

وی افزود: «امتحان از منظر قرآن کریم» از سوی حجت الاسلام شریعتی تبار، مدیرعامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی هر روز در صحن جامع رضوی تبیین می شود.

حجت الاسلام حسینی با توجه به اینکه هفتم ذیحجه مصادف با شهادت امام محمد باقر(ع) است، «سیره و زندگانی امام باقر از سوی حجت الاسلام سید محمد رضوی نسب هرروز ساعت ساعت5:10 بامداد در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد بیان می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی شنبه تا پنج شنبه در رواق امام خمینی (ره) به بیان «سیره و حدیث از ائمه معصومان» می پردازد.

وی تبیین «آداب زیارت امام رضا» از سوی حجج اسلام سیدعلی مهدوی نیا و مظفر برسلانی هر روز ساعت 18 در ایوان مقصوره و صحن انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه های تبلیغی حرم رضوی در این هفته عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: روز ازدواج، آسیب شناسی ازدواج به روش سنتی و مدرن از منظر دین، آسیب شناسی اخلاقی تربیتی فضاهاي مجازي، ارائه الگوي ازدواج آسان، اصول تشویق و تنبیه در تربیت دینی و سیره اهل بیت در همسرداري موضوعات سخنرانی خواهران است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه خواهران شامل بیان احکام، حلقه معرفت و سخنرانی هر روز قبل از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحکمه برگزار  می شود.

وی افزود: تفسیر قرآن کریم از سوی تولیت آستان قدس رضوی نیز مطابق هر هفته شانزدهم شهریورماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب وعشاء به امامت وی در ایوان مقصوره برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به هفته گرامی داشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س) بیان کرد: ضرورت الگو گیري از سیره خانوادگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اسوه هاي اخلاقی در آیات و روایات، آفتها و آسیبهای اخلاقی در قرآن و سنت ویژه اردو زبانان تشریح می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: ویژه برنامه های زائران غیرایرانی نیز در صحنهای غدیر و کوثر و رواق دارالمرحمه شامل سخنرانی، حلقه معرفت، جلسات پرسش و پاسخ، مسابقات مناسبتی، بیان احکام و کلاسهای آموزشی برگزار می شود./1308/302/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات