۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۴۷۷۵۶

مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه کنگان برگزار شد

مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان امروز با حضور حجت الاسلام محمودی امام جمعه و مسؤولان شهرستان کنگان برگزار شد.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان امروز با حضور حجت الاسلام محمودی امام جمعه و مسؤولان شهرستان کنگان برگزار شد.

حجت الاسلام خدری در این مراسم با بیان اینکه تاسیس حوزه علمیه به زمان رسول اکرم(ص) بر می گردد گفت: علما جانشیان و وارثان انبیاء هستند باید پیغمبر ر که به صورت همه جانبه در نظر بگیریم که شئنات مختفی دارند وشان هدایت و رهبری و خدمتگزاری به مردم و برای تعالی بشریت و تمدن سازی آمده است.

وی رسالت طلبه و حوزه علمیه را جانشینی برای پیغمبر عنوان کرد و اظهار داشت: این مطلب کم و امر کوچکی نیست؛ شأن پیامبر تنها در حوزه علمی نبوده بلکه در همه زمینه ها همچون هدایتی و تربیتی مردم و تمدن سازی و در یک کلام انسان سازی نقش داشته و امروز حوزه های علمیه همان نقش را در جامعه دارند.

حجت الاسلام خدری به نقش بالای حوزه علمیه در جامعه پرداخت و گفت: حوزه علمیه نقش والایی در جامعه دارد و اما این نقش هنوز چندان شناخته شده نیست و کمتر مردم از نقش تمدن سازی حوزه های علمیه آگاهی دارند و تنها بخش کوچکی از حوزه های علمیه در دید مردم قرار گرفته و جامعه با آن آشنا هستند.

مدیر حوزه علمیه استان افزود: نقش حوزه علمیه در تبلیغ، هدایت مردم، اخلاق و تربیت مردم و اجتهاد، تفقه در دین و دین ناشی و نقش در صحنه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بسیار برجسته است که وقتی به آنها دقت کنیم می توانیم به نقش پررنگ حوزه در جامعه پی ببریم. وی اضافه کرد: تعالی که در جامعه وجود دارد به واسطه وجود حوزه است اگر فرض کنیم که حوزه های علمیه نبودند قطعاً ما چنین برکاتی نداشتیم و معلوم نبود بشریت در کجا سیر می کرد.

وی با بیان اینکه اکثر دانشمندان به تاثیرگذاری حوزه در جامعه اذعان دارند تصریح کرد: اکثر اندیشمندان و کسانی که اهل تعقل باشند به نقش حوزه های علمیه در تربیت جامعه و کنترل مضرات اخلاقی جامعه آنها اذعان دارند.

گفتنی است در این مراسم با اهدای هدایایی از طلاب برتر این مدرسه تجلیل به عمل آمد./833/202/ب3

ارسال نظرات