۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۴۷۲۴۹
سردار سلامی:

برجام تجسم روحیه تعامل ناپذیری دشمن است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برجام می تواند معیار مناسب و تجسم عینی از روح تعامل ناپذیری دشمن در فضای جدید باشد.
سردار سلامی سردار سلامی سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش بسیج اساتید که در محل سالن صبای صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد، به تبیین جزییات تقابل جهان اسلام و غرب پرداخت و گفت: عدالتی که اسلام از آن سخن می‌گوید می‌تواند بر بی عدالتی‌های حاکم از سوی قدرت‌های پیشرفته جهان غلبه کند. غرب می دانست اگر در مقابل امواج عظیم پیام‌های انقلاب ایستادگی نکند، به تدریج تسلط سیاسی خود را در جهان اسلام از دست خواهد داد؛ جهانی که تسلط بر آن به مفهوم تسلط بر عالم است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: نبرد جهانی از این نقطه آغاز شد و شما در بطن نبرد قرار گرفته‌اید. دفاع مقدس نمونه ای از یک تهاجم همه جانبه غرب به انقلاب اسلامی بود اما روندهایی که شکل گرفت داستان را به شکل دیگری تغییر داد.

ائتلاف غرب و شرق برای نابودی ایران، یک توهم دست نیافتنی بود

سلامی خاطرنشان کرد: امروز ما تجسمی ملموس و احساسی واقعی از شکستن این تمرکز و تعقیب دشمن از افق های دوردست در اختیار داریم که این یک پیروزی بزرگ است. زمانی دنیای غرب با دنیای بزرگ شرق ائتلاف بزرگ کرده بودند تا ما را از جغرافیای جهان حذف کنند که این امر یک توهم و یک رویا و یا آرمان دست نیافتنی برای آنان نبود بلکه یک هدف استراتژیک و نقشه بود و یک واقعیت که بر روی زمین تعقیب می‌شد اما عکس این اتفاق افتاد.

وی در ادامه با طرح این پرسش که آیا این مواجهه راهبردی قابلیت تبدیل به یک تعامل راهبردی را دارد گفت: این یک تفکر ساده لوحانه است که ما تصور کنیم می توانیم با دشمنی که از اساس با حیات معنوی، هویت، استقلال، موجودیت، عزت و منشور حقیقی انقلاب ما در تضاد عمیق است و موجودیت مستقل انقلابی ما را با حیات سیاسی و فرهنگی خود در تضاد می‌داند این فضای مواجهه راهبردی را رها کند و به میدان تعامل استراتژی و تنزل موقعیت بیاید. این به مفهوم مرگ است.

برجام تجسم روحیه تعامل ناپذیری دشمن است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به مسئله برجام اظهار کرد: برجام می تواند معیار مناسب و تجسم عینی از روح تعامل ناپذیری دشمن در فضای جدید باشد.

وی با طرح این پرسش که آیا می‌شود با برجام به استقلال خود بیایندیشیم؟ ادامه داد: این تفکر محکوم به شکست است و پایه های تفکری آن قابل بطلان است اما همیشه تجربه زیباترین معیار است.

سردار سلامی تصریح کرد: از تاریخ آموخته ایم برای بقا در مقابل قدرت هایی که می خواهند نظمی ناعادلانه برقرار کنند، باید قوی باشیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به برنامه‌های دشمن در فضای مجازی و ساخت فیلم‌های هالیوودی خاطرنشان کرد: کشوری که به دنبال صدور فرهنگ خود به جهان ازطریق اینترنت، ماهواره و هالیوود است و به دنیای خارج از خود بی هویتی را القا کرده و در صدد ترویج نسبی گرایی اخلاقی، بی هویتی، خشونت و ابتذال است نمی‌تواند از تاثیر این راهبرد در قلب سرزمین خود در امان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب، رهبر جهانی هستند و ایشان در این نامه با دعوت جوانان به تحقیق در مورد اسلام خواستند بخش مهمی از جامعه بشریت را از بی هویتی نجات دهند.

انقلاب اسلامی به دنبال حاکمیت ارزش‌های دینی در جهان است

سردار سلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دنبال یک تمدن جدید با حاکمیت ارزش‌های اسلامی است که همه بدانند نسخه سعادت انسان در پیروی از تمدن غرب نیست. تمدن غرب پیشرفت زیادی کرده اما ظرفیتی که این تمدن برای نابودی زمین ایجاد کرده بیش از ساختن آن است.

وی در ادامه با بیان این که ما در دنیای فعلی شاهد بمب‌های اتمی هستیم، اتفاقات هیروشیما و ناکازاکی را محصول تمدن غرب دانست و بیان کرد: در هر عرصه ای از شیمی و فیزیک و سایر علوم غرب به پیشرفت رسید شاهدیم که کشتار انسان‌ها نیز بیشتر شد انسان های متعالی طراز غرب ماند کلینتون که در تبلیغ انتخاباتی صدای سگ دربیاورد اما اسلام به دنبال احیای هویت حقیقی و کرامت انسان است. اسلام به دنبال احیای عظمت انسان است و کشتن یک انسان بی گناه را کشتن همه بشریت می داند.

سردار سلامی با تاکید بر این که اسلام در حال گسترش است خاطر نشان کرد: غرب یک بار درخشش عصر طلایی اسلام را دیده است و می‌داند که در قرن ده و یازده میلادی مشعل فروزان تمدن اسلامی به دست مسلمانان بود ابن سینا با کتب خود توانست 700 سال دانشگاه‌های غرب را تسخیر کند وقتی اروپاییان خواب بودند مسلمانان فاصله زمین تا ماه را اندازه می‌گرفتند.

وی  با اشاره به این که تهاجم فرهنگی  دشمن سنگین است خطاب به اساتید بسیجی گفت: ما نیازمند سد محکمی از ایمان در دورن جوانان مان هستیم و رسالت بزرگ اساتید این است که طوفان تیره ابتذال غرب را برای جوانان‌مان بیان کنند. تنها راه خروج از ظلمات تمسک به قرآن است. دشمن به تدریج صحنه سیاسی و امنیتی منطقه را ترک می‌کند و مطمئن باشید که ما پیروز خواهیم شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در پایان به مشکلات اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی فرمولی برای تغییر ادراک دشمن است ما باید راه نفوذ اقتصادی دشمن را سد کنیم تا تفکراتی که معتقدند راه سعادت ما از طریق تعامل با کفار می گذرد این منطق ابطال خود را اثبات کند./820/پ201/ج

ارسال نظرات