۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۴۶۷۵۹
در آستانه فرارسیدن دهه امامت و ولایت؛

کارگاه آموزشی «پرده‌خوانی غدیر» ویژه روحانیان خراسان شمالی برگزار شد

در آستانه فرارسیدن دهه امامت و ولایت و عید غدیر کارگاه آموزشی پرده‌خوانی غدیر ویژه طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.
کارگاه آموزشی پرده خوانی غدیر کارگاه آموزشی پرده خوانی غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، امروز، هشتم شهریور و در آستانه فرارسیدن دهه امامت و ولایت و عید غدیر، کارگاه آموزشی پرده‌خوانی غدیر ویژه طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی با همکاری مرکز نمایندگی حوزه علمیه و نهاد تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید عبدالله فاطمی، استاد حوزه علمیه در این کارگاه آموزشی، با اشاره به اهمیت و ضرورت تشریح و تبیین فلسفه غدیر در بین اقشار مختلف مردم، هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی پرده‌خوانی غدیر را زمینه‌سازی برای زنده نگاه داشتن واقعه غدیر در اذهان مردم به‌ویژه نسل جوان عنوان کرد.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ابزارها و روشهای مختلف برای تحقق این هدف، اظهار کرد: استفاده از هنر اصیل و تأثیرگذار پرده‌خوانی در تبیین و ترویج فرهنگ دینی غدیر و تقویت این هنر سنتی بسیار مؤثر است؛ ازاین‌رو باید طلاب و روحانیان در این راستا توانمند شوند.

حجت‌الاسلام فاطمی در این کارگاه آموزشی با بازگو کردن اصول پرده‌خوانی و نحوه اجرای آن، به بیان موارد و مطالب مهمی که در پرده‌خوانی غدیر باید مورد نظر روحانیان باشد، پرداخت و افزود: یکی از بهترین شیوه‌ها برای جذب مخاطبان استفاده از اشعار حماسی غدیر است که در پرده‌خوانی غدیر می‌توان از آنها بهترین بهره را برد.

این استاد پرده‌خوانی غدیر، اظهار کرد: بهترین و مناسبت‌ترین روش برای انتقال مفاهیم و ماندگاری آنها ارائه پیام به صورت غیرمستقیم بوده و به همین دلیل نیز در پرده‌خوانی غدیر مسائل و موضوعاتی چون امامت، عصمت، ولایت و غیره به صورت غیرمستقیم و با تکیه بر حوادثی که در واقعه غدیر روی داده است، برای مخاطبان و اقشار مختلف مردم تشریح و تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از پرده‌خوانی غدیر، تبلیغ ولایت امیر مؤمنان علی (ع) است؛ زیرا رسول اکرم (ص) در روز غدیر فرمود: «فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَ الْوالِدُ الْوَلَدَ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ» و تأکید کرد که حاضران به غایبان و فرزند داران به فرزندان خویش تا برپایی روز قیامت سخنان امروز مرا برسانند.

حجت‌الاسلام فاطمی با بیان اینکه هدف دیگر برگزاری پرده‌خوانی غدیر این است که بتوانیم با این کار برادران شیعه را از جریان غدیر مطلع کنیم، اضافه کرد: واقعیت آن است که در بسیاری از موارد میزان اطلاع و آگاهی افراد از فلسفه غدیر چندان زیاد نیست؛ ازاین‌رو باید معرفت نسبت به غدیر در جامعه افزایش یابد.

وی در این کارگاه نکات مهمی که در روز غدیر اتفاق افتاده را بیان کرد و از روحانیان خواست تا با مطالعه دقیق در مورد غدیر، برای آگاهی بخشی به مردم در مورد غدیر و امر ولایت امیر مؤمنان (ع) تلاش کنند.

گفتنی است، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد که به این مناسبت برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در رابطه با موضوع غدیر و ولایت در سطح کشور برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات