۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۴۶۷۴۵

فرصت ارسال آثار به یادواره «خط سرخ منا» تمدید نمی‌شود

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از قابل تمدید نبودن فرصت ارسال آثار به یادواره سراسری ادبی هنری « خط سرخ منا» خبر داد.
خط سرخ منا

حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که بیش از 300 اثر به دبیرخانه یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» ارسال شده است، اظهار داشت: استقبال عموم مردم به ویژه هنرمندان سراسر کشور از این یادوار بسیار مطلوب بوده است.
وی با بیان این‌که زبان هنر گویاترین زبان برای بیان مسائل و مشکلات می باشد، افزود: متاسفانه امروزه دشمنان و استکبار به خوبی به اهمیت این زبان پی برده اند و بر همین اساس است که مدام آثار هنری در تمامی رشته های هنری تولید می کنند تا به اهداف مد نظر خود دست یابند.
میلانی ادامه داد: پس ما هم باید با به کارگیری زبان هنر بتوانیم به جهانیان چهره خبیث رژیم آل سعود را در مدیریت حج نشان دهیم؛ چراکه دولت عربستان سعودی به عنوان جنایتکار ضدبشری لیاقت مدیریت بزرگترین سمبل و نماد اتحاد مسلمین که حج تمتع شناخته می شود، را ندارد.
وی با بیان این‌که آل‌سعود و فرقه ضاله وهابیت منشأ بسیاری از جنایات در کشورهای اسلامی شناخته می شود، گفت: اگر امروز شاهد جولان گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی در عراق و سوریه هستیم، همه با دلارهای نفتی و تجهیزات نظامی سعودی بوده است.
میلانی با اشاره به این‌که فاجعه منا اوج خباثت و چهره کریه وهابیت را به جهانیان نشان داد، تصریح کرد: این فرقه ضاله که ساخته و پرداخته استعمار و استکبار است، هیچ سنخیتی با اسلام ناب محمدی(ص) ندارد، که اگر اینگونه بود؛ شاهد چنین جنایات فجیع در منطقه نبودیم.
رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی فاجعه منا را در سال گذشته بسیار اندوهناک توصیف و خاطرنشان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری باید مظلومیت قربانیان منا مستندسازی شود و هدف از برگزاری یادواره سراسری ادبی هنری «خط سرخ منا» نیز همین است.
میلانی با دعوت از عموم هنرمندان برای شرکت در این محفل فرهنگی، فرصت ارسال آثار به یادواره خط سرخ منا را 15 شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: پوستر و فراخوان یادواره سراسری ادبی هنری « خط سرخ منا» در تارنمای حوزه هنری استان به نشانی www.artabriz.ir قابل دریافت و دانلود است./302/935/ب1

ارسال نظرات