۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۴۶۱۷۱
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی ذخائر نظام را چپاول می‌کنند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نباید مسؤولان، نجومی بگیران را ذخایر نظام معرفی کنند؛ آنها چه ذخیره‌ای برای نظام هستند درحالی‌که ذخایر نظام را چپاول می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین،‌ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان قزوین که در مسجدالنبی (ص) استان قزوین برگزار شد، در ابتدا با تبریک هفته دولت را به همه کسانی که با رنج و زحمت در عرصه خدمت به مردم قرار دارند، گفت: باید همه برای موفقیت دولت دعا کنیم تا خدای متعال به آن‌ها توفیق دهد بتوانند مشکلات مردم و کشور را از پیش رو بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به ابراز نگرانی جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: امروز تنوع موشکی جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده که در هر سطحی توان دفاع و دفع حملات زمینی، هوایی و دریایی را دارد.

وی با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهید رجایی و شهید باهنر با ایمان، تقوا و عقیده راسخ زندگی کردند و بر همان عقاید به شهادت رسیدند.

احساس وحشت آمریکا از موشک‌های جمهوری اسلامی ایران

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های موشک‌های جمهوری اسلامی ایران همین احساس وحشت دشمن از آنها است و دیگر ویژگی مهم و خاصیت موشک‌های ما، دلگرمی دوستان ما به آن‌هاست.

وی با اشاره به تجمع تاریخی مردم یمن در حمایت از شورای سیاسی این کشور، بیان کرد:‌ این اجتماع بزرگ حاکی از همدلی و وحدت میان مردم مظلوم یمن است که معادلات منطقه را بر هم زد و امریکا و عربستان سعودی را مأیوس و نا امید کرد.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر مبارزه جدی با ربا، یادآور شد: وقتی ربا در جامعه‌ای رخنه کند جامعه را به انحراف کشیده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را منجر خواهد شد.

بسیاری از بی‌برکتی‌ها ریشه در حرام خوری و ربا دارد

وی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از بی‌برکتی‌ها ریشه در حرام خوری و ربا دارد و خدا می‌فرماید: آن‌هایی که به ربا خودشان را آلوده می‌کنند آماده جنگ با خدا و رسول او باشند.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به اهمیت روز بانکداری اسلامی، عنوان کرد: قانون بانکداری بدون ربا در سال 62 به تصویب رسید و با وجود اینکه از تصویب آن زمان زیادی گذشته، اما همچنان مردم منتظرند تا ام‌الخبائثِ اقتصادی، سایه شومشان را از فضای اقتصادی کشور برچیده و مردم طعم شیرین معاملات حلال را بچشند.

وی با اشاره به بحث حقوقهای نجومی ابراز کرد: تاکنون مسؤولان به ما نشان نداده‌اند که نجومی بگیران مجازات شده‌اند؛ آن‌هایی که حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند افزون بر برکناری باید مجازات شوند و صرف برکناری، مجازات محسوب نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: نباید مسؤولان نجومی بگیران را ذخایر نظام معرفی کنند؛ آنها چه ذخیره‌ای برای نظام هستند درحالی‌که ذخایر نظام را چپاول می کنند.

باید با کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند برخورد و تکلیف آن‌ها روشن شود

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: رهبری مکرر تأکید کرده‌اند که باید با کسانی که حقوق‌های نجومی گرفته‌اند برخورد و تکلیف آن‌ها روشن شود و در این راستا مسؤولان مربوط باید به صورت جدی ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: مردم تفاوت حقوق یک میلیونی را با حقوق 5 میلیونی می‌فهمند و وقتی این اتفاق می‌افتد اعتبار دولت و اعتماد ملت آسیب می‌بیند و باید کسانی که به اموال مردم و حیثیت نظام دست درازی کرده‌اند، مجازات شده تا آسیب‌ها به فرصت تبدیل شوند.

فصل شیدایی با هزینه صرفه جویانه برگزار شد

این کارشناس مذهبی به اجرای موفق نمایش فصل شیدایی و حضور بیش از 100 هزار نفری مردم استان و ثبت یک رکورد در کشور اشاره و تأکید کرد: نمایش فصل شیدایی با مشارکت نهادهای انقلابی، دولتی و مشارکت و حضور جدی مردم برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این نمایش ابتدا از 7 هزار نفر بیننده در یک شب آغاز و به 23 تا 27 هزار بیننده در یک شب افزایش پیدا کرد و این حرکت فرهنگی عظیم با هزینه صرفه جویانه برگزار شد.

وی در پایان گفت: مسؤولان با ارائه گزارش‌های دقیق به برخی از شایعات مبنی بر هزینه‌های بالای این نمایش پاسخ دهند تا برخی‌ها این کار فاخر را با تهمت‌ها و افتراها به عنوان کاری مضر معرفی نکنند./201/853/ب1

ارسال نظرات