۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۴۵۸۵۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مسائل انتخاباتی خدمات و تلاشهای مسؤولان را تحت الشعاع قرار ندهد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به پایان دوره چهار ساله دولت در سال 96، تأکید کرد: حال و هوای انتخاباتی نباید خدمات و تلاش مسؤولان را تحت الشعاع قرار دهد.
حجت الاسلام محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان شهرستان نکا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: باید ساده زیستی و تلاش جهادی این دو یار انقلاب مورد توجه مسؤولان و مدیران کشور قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش و خدمت مسؤولان مایه آرامش و رضایت مردم خواهد بود، افزود: یک مسؤول باید از فرصتی که در اختیار دارد به منظور خدمت به مردم و رفع مشکلات جامعه گام بردارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که توفیق یک دولت به چگونگی کار کارمند بستگی دارد، گفت: همه تلاش مسؤولان باید در جهت جلب رضایت مردم باشد و یک مسؤول باید در مسیر خدمت رضایت الهی را در نظر بگیرد.

مسؤول حوزه علمیه نکا ادامه داد: مسأله سازندگی، عمران و آبادانی در همه کشورها وجود دارد و همه دولتمردان و مردم خواهان آبادانی هستند تا برای رفاه بیشتر تلاش و رشد ایجاد شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: برخی کشورها به دلیل ضعف و کاستی دولتمردان، یا ایجاد مانع از سوی ابرقدرت ها موحب شده توسعه متوازن در همه کشورها ایجاد نشود تا رشد براساس منافع آنان باشد و ابرقدرتی آنان زیر سؤوال نرود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که آبادانی، رشد صنعت و اقتصاد و اعتبار بخشی کشور از جمله خواسته های مهم مردم کشورمان است، ادامه داد: ملت ایران، لایق بهترین ها است و نباید شاهد مشکلات اقتصادی و معیشتی برای این مردم باشیم.

امام جمعه نکا با تأکید براین که همه بخش های کشور وظیفه دارند در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش کنند، تصریح کرد: حفظ و حراست از دستاوردهای عظیم انقلاب، کشور را در برابر هجمه های دشمنان مصون خواهد داشت.

وی با اشاره به این که غایت همه بخش های سیاسی، اجتماعی، کار و تلاش برای رسیدن به هدف خلقت است، ادامه داد: نظام اسلامی اگر تنها خلاصه شود در عمران و آبادانی به یک کشور اروپایی می رسیم و به همین دلیل رشد علمی باید با رشد معنوی همراه شده و جامعه و خانواده با شناخت خدا به سعادت برسند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که عمران و آبادانی همراه با رشد معنوی موفقیت در پی دارد، تصریح کرد: اگر در کشوری تنها بخش علمی رشد و توسعه پیدا کند، اما اخلاق و معنویت دچار نقصان باشد آن جامعه نمی تواند به سعادت و تعالی حقیقی دست یابد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی با یک لائیک تفاوت های چشمگیری دارد، خاطرنشان کرد: عملکرد مسؤولان در جمهوری اسلامی باید مردم را به خدا امیدوار تر و نزدیک تر کند.

وی با بیان این که پایه های میز مدیریت در کشورمان براساس خون شهدا است، ادامه داد: پست و مدیریت در کشور اعتباری و زودگذر است و نباید زمینه غرور انسان را فراهم کند بلکه باید از این فرصت تنها در جهت خدمت صادقانه به مردم استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که دلبستگی به‌ نظام و ولایت از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بوده است، بیان کرد: این شهیدان حکومت و دولت را طعمه خود قرار ندادند بلکه وسیله‌ای برای خدمت قرار دادند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایمان، اخلاص، ساده زیستی، دور از اشرافی گری و دلبستگی آنها به‌ نظام و ولایت برای ما الگو و درس است، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید این شهید بزرگوار را الگوی خدمت گزاری خود قرار دهند.

امام جمعه نکا با اشاره به این که باطن انقلاب ما قوی است و این ملکوت نظام ما باید مورد توجه باشد، گفت: شهیدان دولت باید الگو باشند و خلوص، تقوا، ساده زیستی، زهد و تلاش و خستگی ناپذیری شهیدان رجایی و باهنر باید بیشتر مورد توجه مسؤولان کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به حقوق های غیر قانونی و نا متعارف برخی مسؤولان در کشور اشاره کرد و با بیان این که اکثریت مدیران کشورمان پاکدست هستند، گفت: دریافت چنین حقوق هایی از سوی برخی مدیران با اصول و بنیان های نظام اسلامی سازگاری ندارد.

امام جمعه نکا بر ضرورت برخورد قاطعانه با چنین افرادی در کشور تأکید کرد و با بیان این که باید حیثیت نظام اسلامی حفظ شود و نباید عده ای معدود حیثیت نظام اسلام را زیر سؤال ببرند، افزود: به دلیل تخلف عده ای خاص، اعتماد مردم به دیگر خدمتگزاران کشور کمرنگ شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پایان دوره چهار ساله دولت در سال 96، تأکید کرد: حال و هوای انتخاباتی نباید خدمات و تلاش مسؤولان رو تحت شعاع قرار دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که تبلیغات انتخاباتی نباید در ارائه خدمات ادارات و نهادهای دولتی کشور اثرگذار باشد، گفت: مدیران و مسؤولان کشور تا آخرین دقیقه دوره دولت باید در جهت خدمت گزاری به مردم حرکت کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات