۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۴۵۷۷۶
معاون بين‌الملل حوزه مطرح کرد؛

برائت از دشمنان اسلام جرم حجاج ایرانی در محرومیت از حج

حجت الاسلام والمسلمين زماني با بيان اينكه ملت ايران خواستار اجراي حج عزتمندانه هستند، گفت: وهابیون حجاج ايراني را به جرم اعلام بَرائت از دشمنان اسلام از حج محروم کرده‌اند.
حجت الاسلام زمانی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ به نقل از پايگاه اطلاع رساني حج،‌ حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن زماني در گفتگویی گفت: حج از مهمترين اركان شريعت اسلامي است كه ترك آن مستلزم كفر از نگاه قرآن كريم است.

وي افزود: به اين دليل ترك آن كفر است چون حج نظام جامعي از مجموعه معارف گوناگون اسلام اعم از اصول و فروع مانند توحيد با گفتن شعار «لبيك لا شريك لك لبيك» و نبوت به خاطر مقام ابراهيم است.
حجت الاسلام زماني گفت: در حج به خاطر اينكه همه مردم لباس يكسان و واحدي مي پوشند عدالت وجود دارد، امامت نيز در آن متجلي است.
وي افزود: هم زيارت پيامبر در اين مناسك وجود دارد و هم به علت پوشيدن لباس احرام انسان به ياد قيامت و مرگ مي افتد و به نحوي معاد نيز در اين مناسك وجود دارد و علاوه بر اين موارد فروعات ديني نيز در آن متجلي است.
معاون بين‌الملل حوزه اظهار داشت: فروع دين اعم از نماز و روزه به خاطر امساك از برخي محرمات در ايام محرم‌شدن، انفاق به خاطر قرباني كردن و امر به معروف و نهي از منكر و جهاد با نفس كه نماد آن در رمي جمرات است نيز در حج وجود دارد.
استاد حوزه علميه با بيان اينكه به دليل جامعيت حج، اين عبادت مايه قوام بشر معرفي شده است افزود: به همين دليل همه مسلمانان در صورت استطاعت واجب است كه اين عبادت را به جا بياورند و حتي اگر افرادي امكان برايشان فراهم نباشد دولت اسلامي وظيفه دارد زمينه آن را تا حد امكان فراهم كند.
وي ادامه داد: براين اساس و بر مبناي آيه شريفه قرآن كريم«ليصدون عن سبيل الله» كساني كه مانع حج مسلمانان شوند صد عن سبيل الله كرده و سرنوشت آنان عذاب و توبيخ الهي و وعده جهنم است.
وي تأكيد كرد: الان عربستان و وهابيت نماد ممانعت از حجاج در تشرف به حج شده اند كه جرمي است كه ظاهر آيه بر آن دلالت دارد و از اين جهت محكوم به مجازات الهي هستند.
حجت الاسلام زماني گفت: نوع ديگر ممانعت وهابي ها، ممانعت از تحقق فلسفه حج و تخليه محتواي آن است كه سالهاي طولاني است كه عربستان اين سياست را دنبال كرده و مي كند يعني در درجه اول همواره به دنبال جلوگيري از حج بوده است و وقتي نتوانسته تخيليه محتواي آن را دنبال كرده است.
معاون بين الملل حوزه بيان داشت: حج بايد همراه با برائت باشد و مناسك نيز با محتوا برگزار شود به همين دليل اعلام برائت از دشمنان خدا و در راس آن آمريكا و اسرائيل جزء محتواي اصلي حج است تا حج ابراهيمي و محمدي(ص) به معناي واقعي ايجاد شود ولي وهابيت از شعاردادن و اعلام برائت جلوگيري مي كنند.
وي تاكيد كرد: فرياد رهبري و امام بزرگوار اين بود كه حج بايد با محتوا برگزار شود بنابراين ظاهرا جرم حجاج ايراني اين است كه مي خواهند به اين فرمان الهي كه ايمان واقع بينانه به آن دارند و خدا فرموده جامه عمل بپوشانند ولي با منافع عربستان در تضاد است لذا جلوي آن را مي گيرد.
حجت الاسلام زماني عنوان كرد: ايران براي حج امسال مطالبه خاصي نداشت بلكه مي خواست حج ابراهيمي را كه خواسته اسلام است عزتمندانه به جا آورد ولي ظاهرا خواندن دعاي كميل و به جا آوردن حج واقعي جرمي است كه حجاج ايراني به واسطه عمل به آن از آن محروم شده اند./1330/د102/ی

ارسال نظرات