۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۴۴۵۷۲۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین مطرح کرد؛

دولت برخلاف وعده‌ها گره‌‌ای از کار مردم باز نکرده است/ حقوقهای نجومی؛ نتیجه بی توجهی به آموزه‌‌های دینی

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه زندگی مردم در سختی و گرفتاری است، گفت: زحماتی که همه دولتها از جمله دولت آقای روحانی کشیده را نادیده نمی‌گیریم اما واقعیت این است که گره‌ای از کار مردم باز نشده و این گره‌گشایی و کلیدی که باید مشکلات را حل می‌کرد و چرخ زندگی مردم را به گردش در می‌آورد، نیاورده است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین سه شنبه شب در جلسه بررسی عملکرد و سیاستهای اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور، استاندار قزوین، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما بازگشت به دین و قرآن داشتیم و همین امر موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و رهبری ما از سلطه آمریکا و دست‌نشاندگان او، به رهبری فاخر و بی‌نظیر دینی تبدیل شد.

وی در ادامه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت قرآن و دین، مردم خودشان را پیدا کردند و احساس حریت، آزادگی، استقلال و سربلندی در آن‌ها به وجود آمد.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما در مقابل بازگشت به قرآن که منشأ برکات، نعمت و پیروزی در دنیا شده است، تهدید بازگشت از دین و قرآن را نمی‌توانیم نادیده بگیریم بازگشت به قرآن هر چقدر زیبایی، عظمت، عزت، اقتدار و کرامت انسانی به همراه آورد، در نقطه مقابل بازگشت از دین و قرآن همه عزتها، اقتدارها و افتخارها را بر باد خواهد داد.

عدالت تحمیلی در نگاه دین جایگاهی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که عدالت تحمیلی در نگاه دین جایگاهی ندارد، ابراز کرد: در اقتصاد اگر بازگشت به قرآن داشته باشیم، یعنی باید اصل عدالت را که همه انبیا و کتابهای آسمانی برای این منظور آمده‌اند، با جدیت مورد توجه قرار دهیم تا انسانها خودشان برای عدالت به پا خیزند.

وی با بیان اینکه اگر ما از دین و قرآن برگردیم، دچار تبعیض و آفتهایی نظیر حقوقهای نجومی خواهیم شد گفت: اگر زندگی مردم را مورد بررسی قرار دهیم بیکارانی را می‌بینیم که نیازمند مبالغ بسیار پایین هستند، در حالی که عده‌ای حقوق‌های کلان و نجومی می‌گیرند و این مصداقی از بازگشت از دین و قرآن است.

یکی از آسیبها و آفتهای اقتصادی اسراف است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اسراف را یکی دیگر از آسیبها و آفتهای اقتصادی دانست و تصریح کرد: بی‌عدالتی در هر حوزه‌ای می‌تواند به جامعه آسیب برساند، در برخی از خانواده‌ها می‌بینیم که همه دارای شغل هستند اما در برخی دیگر می‌بینیم که خانواده‌هایی همه در مضیقه بیکاری، گرفتاری و تحمل رنج فقر به سر می‌برند و این موضوع هر جامعه‌ای را با تهدید مواجه خواهد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: ما امروز نیازمند مدیریتی هستیم که اعتماد و توجهش از بیرون قطع و به ظرفیتهای داخلی متمرکز باشد.

امام‌جمعه قزوین اعتماد به سرمایه‌های انسانی، استعدادهای مردمی، دانشمندان و فرهیختگان کشور و سرمایه و منابع طبیعی را از راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی برشمرد و اظهار کرد: همه زمینه‌ها و نعمت‌ها را خداوند به ما عنایت کرده و تنها نیازمند مدیریتی پای کار و دلسوز هستیم که اعتماد و توجهش از بیرون قطع و به ظرفیت‌های داخلی متمرکز باشد.

استان قزوین از منابع طبیعی بسیار خوبی بهره‌مند است

وی با اشاره به استعدادها و ظرفیتهای بسیار خوب استان قزوین برای دست‌یابی به رشد و توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: استان قزوین افزون بر بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص، از منابع طبیعی بسیار خوبی بهره‌مند است و باید با تکیه بر مدیریت متمرکز در راستای شکوفا شدن آن‌ها قرار بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در سیاست، بازگشت به دین و بازگشت از دین دو مقوله مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند گفت: اگر در منطقه به داد مردم سوریه، عراق، فلسطین، یمن، بحرین و لبنان نمی‌رسیدیم، امروز رژیم اشغال‌گری آن‌جا حکومت می‌کرد اما به برکت حضور مقتدرانه و نگاه قرآنی و دینی امام و رهبرمان، مقتدرانه در آن کشورها حضور داریم.

حجت السلام والمسلمین عابدینی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص) ابراز کرد: اگر مسلمانی به داد مسلمان و یا غیر مسلمانی که از مسلمانان طلب یاری می‌کند، نرسد مسلمان به حساب نمی‌آید و اگر به این مهم توجه نکنیم دچار بازگشت از دین خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که گفتند نه غزه، نه لبنان همان‌هایی بودند که به اقتدار کشور و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس آسیب رساندند خداوند به ما می‌گوید وقتی دشمنان شما از دست شما عصبانی شدند به آن‌ها بگویید از شدت عصبانیت بمیرید و هیچ‌گاه نمی‌گوید در مقابل آن‌ها کوتاه بیایید.

همواره باید شایسته‌سالاری و احترام به کرامت انسانها را مد نظر قرار داد

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه در استان قزوین خانزدگی مردم را اذیت کرده و به مدیران ما آسیب رسانده است اظهار کرد: این جریان استعدادهای زیادی را به انزوا کشانده و برخی‌‌ها را به ذلت واداشته است در حالی‌که در تعاملات اجتماعی بازگشت به قرآن یعنی نباید در دنیا بر اساس باندبازی، سیاست‌بازی و جناح‌گرایی عمل کرد و همواره باید شایسته‌سالاری و احترام به کرامت انسان‌ها را مد نظر قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در روز قیامت دوستی‌های باند بازانه موجب پشیمانی انسان می‌شود و کسانی که در دنیا بر این مبنا عمل کرده‌اند، در روز قیامت از این کارشان احساس ندامت و پشیمانی کرده و به جان هم می‌افتند و آرزو می‌کنند که ای کاش دوستی‌هایشان بر مبنای ارزش‌های دینی و انسانی قرار می‌گرفت.

امروز جامعه ما نیازمند اخوت دینی، برادری و همدلی است

وی در ادامه تصریح کرد: امروز جامعه ما نیازمند اخوت دینی، برادری، همدلی، مهربانی و وحدت بر اساس توحید، ارزش‌های دینی و تکالیف الهی است و اگر این مهم جای خود را به جریانات رفاقتی و باندبازی بدهد، دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهیم شد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به صحبتهای رییس جمهور در مشهد مقدس مبنی بر این که ما از رکود عبور کردیم، خاطر نشان کرد: مردم وقتی این جمله را می‌شنوند خیلی خوشحال می‌شوند اما طولی نکشید که خود رئیس جمهور در جای دیگر گفت که امروز بزرگترین مشکل کشور بیکاری، رکود و نبود رونق اقتصادی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین  با بیان این‌که واقعیتها با آن‌چه که در آمارها گزارش می‌شود بسیار متفاوت است، یادآور شد: اگر رییس جمهور می‌گوید یک میلیون و 700 هزار شغل ایجاد شده چرا سهمی از آن متعلق به استان قزوین نیست و اگر سهم ما را به تناسب جمعیت‌مان می‌دادند، بسیاری از مشکلات این استان حل می‌شد.

وی در پایان با بیان اینکه زندگی مردم در سختی و گرفتاری است گفت: زحماتی که همه دولت‌ها از جمله دولت آقای روحانی کشیده را نادیده نمی‌گیریم اما واقعیت این است که گره‌ای از کار مردم باز نشده و این گره‌گشایی و کلیدی که باید مشکلات را حل می‌کرد و چرخ زندگی مردم را به گردش در می‌آورد، نیاورده است و امروز ما احساس خستگی می‌کنیم./201/873/ب1

ارسال نظرات