۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۴۵۴۸۱
امام جمعه گیلانغرب مطرح کرد؛

علم و تقوا دو رکن اصلی پیشرفت حوزه های علمیه

امام جمعه گیلانغرب با اشاره به اینکه علم و تقوا دو رکن اصلی پیشرفت در حوزه های علمیه است، گفت: باید قداست روحانیت در جامعه حفظ شود و طلاب و روحانیان نقش خود را به درستی درک کرده و به آن عمل کنند.
حجت الاسلام محمد طه مهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد طه مهری، امام جمعه شهرستان گیلانغرب عصر امروز در جشن آغاز سال تحصیلی جدید در جمع طلاب و روحانیان این شهرستان، ابراز داشت: همه شخصیت های برجسته جهان اسلام با هدف شناخت اسلام قدم به حوزه های علمیه گذاشتند تا از کوری باطن خارج شده و باطنی بصیر پیدا کنند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب تصریح کرد: باید قداست روحانیت در جامعه حفظ شود، طلاب و روحانیان باید نقش خود را به درستی درک کرده و به آن عمل کنند، طلاب باید با پوشیدن لباس مقدس روحانیت از هر جهت خود را اصلاح کنند و بعنوان الگو در جامعه عمل کنند در غیر اینصورت لباس روحانیت به تنهایی تغییرات اساسی ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: تهذیب اخلاق و تهذیب نفس باید مورد توجه قرار گیرد، طلاب باید ساده زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، انسانی که خود را وابسته به مال دنیا نکند تنها با کسب رضای الهی به آرامش می رسد.

حجت الاسلام مهری بیان داشت: خوشبختانه امروز طلاب و روحانیان با استعداد فراوانی در حوزه های علمیه حضور دارند که باید مقید به درس خواندن و کسب علم دین باشند، خودسازی را رها نکنند و با عمل پاک و شایسته قلب و جان خود را مهیای پذیرش انوار و الطاف الهی می کنند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب تأکید کرد: علم و تقوا دو رکن اصلی پیشرفت و موفقیت در تحصیلات حوزوی است، طلاب باید آگاهی نسبت به مسائل روز را کسب کنند و بینش و روشنفکری خود را ارتقا دهند.

وی افزود: طلاب باید آفت غرور و خودپسندی را در وجود خویش بخشکانند، طلاب نباید احساس کنند نسبت به دیگران از امتیازی ویژه برخوردارند و از دیگران توقعی پیدا کنند بلکه باید خود را وقف مردم کنند.

حجت الاسلام مهری در پایان یادآور شد: طلاب از فرصت جوانی خود نهایت بهره را ببرند زیرا بهترین زمان برای انجام امور معنوی در ایام جوانی است، باید قدر این دوران پر خیر و برکت از ایام زندگی را دانست./857/203/ب2

ارسال نظرات