۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۴۴۴۳۸۹

اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله علوی گرگانی در حرم امام رضا

اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله علوی گرگانی در حرم مطهر رضوی از شب گذشته آغاز شد.
علوی گرگانی

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بیان کرد: با توجه به خیل عظیم زائران از اقصی نقاط کشور و جهان اسلام با شکوهترین نمازهای جماعت حرم علی بن موسی الرضا(ع) در ایام تابستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت به امامت مراجع تقلید چون حضرات حسینی شاهرودی، جعفرسبحانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و سید محمدعلی علوی گرگانی از تیرماه در حرم مطهر رضوی آغاز شده است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از 25 تا 29 مردادماه، در صحن جامع رضوی اقامه می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: از نوزدهم تا بیست و ششم تیرماه اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله سیدمحمد حسینی شاهروی برگزار شد.

وی افزود: از بیست و چهارم تیرماه اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به مدت چهار هفته فقط پنجشنبه شبها، از سوی حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی به همراه سخنرانی پس از نماز، در جمع زائران و مجاوران صورت گرفت.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: نماز جماعت ظهر و عصر در نخستین روزهای مردادماه به امامت حضرت آیت الله جعفر سبحانی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد اقامه شد.

وی افزود: نماز جماعت مغرب و عشاء از شنبه 16 تا 21 مردادماه، همزمان با ایام دهه کرامت از سوی آیت الله حسین نوری همدانی در صحن جامع رضوی صورت گرفت.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی متذکر شد: همزمان با شب ولادت حضرت معصومه(س) نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی و همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) به امامت حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در صحن جامع رضوی اقامه شد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به جایگاه مهم حرم مطهر رضوی میان علما و مراجع تقلید، یادآور شد: امسال برای هشتمین سال متوالی امکان اقامه نمازهای جماعت از سوی مراجع تقلید در بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) فراهم شد./302/1308/ب1

ارسال نظرات