۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴۴۳۹۴۸
امام جمعه نورآباد:

وجود امامزادگان به وجود آورنده امنیت اعتقادی در جامعه است

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه وجود امامزادگان به وجود آورنده امنیت اعتقادی و اجتماعی است، گفت: حضور در امامزادگان جلا دهنده روح انسان است.
امام جمعه نورآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدجعفر هاشمی نژاد، ظهر امروز  در همایش تکریم امامزاده ابراهیم(ع) که در مسجد امام سجاد(ع) شهرستان نورآباد برگزار شد، گفت: زائران با حضور در جوار آستان مقدس امامزادگان آرامش را کسب می کنند.

وی از امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی یاد کرد و افزود: انسان با حضور در امامزادگان روح خویش را جلا می دهند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد با تأکید بر ضرورت تکریم امامزادگان، بیان داشت: زندگینامه، شخصیت معنوی و کرامات امامزادگان باید برای مردم بیان شود.

وی به آثار و برکات وجود امامزادگان اشاره کرد و اظهار داشت: وجود امامزادگان باورهای اعتقادی مردم را تقویت و امنیت اجتماعی را در پی دارد.

امام جمعه نورآباد تکریم امامزادگان را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: وجود امامزادگان و حضور در این اماکن مذهبی فرهنگ دینی جامعه را ارتقا می بخشد.

وی با اشاره به حضور چهار امامزاده در شهرستان نورآباد، بیان داشت: این شهرستان میزبان امامزاده محمدبن زیدبن علی(ع)، ابراهیم(ع) احمد و محمود(ع) است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد در ادامه تکریم امامزادگان را فرصتی برای ترویج ارزشها دانست و افزود: اقدامات رفاهی زائران و ساماندهی امامزادگان باید مورد توجه بیشتر متولیان امر قرار گیرد.

گفتنی است، شهرستان نورآباد با دارا بودن 150 هزار نفر جمعیت و 444 روستا در شمال غربی استان لرستان واقع شده و دارای چهار امامزاده است./9451/203/ب2

ارسال نظرات