۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۴۳۴۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

برای رسیدن به خدا، زندگی خود را اهل بیتی کنیم

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که یک راز در ارتباط مؤثر است که روانشناسان کمتر به آن پرداخته اند که آن چه برای خود می پسندیم برای دیگران هم بپسندیم، اگر این مهم را در زندگی رعایت کنیم، زندگی خوبی خواهیم داشت، گفت: برای رسیدن به خدا باید زندگی خود را اهل بیتی کنیم.
دعا - عبادت - عمل صالح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، استاد حوزه و دانشگاه امروز در نشست مزاج شناسی و مباحث خانواده که در مؤسسه سبک زندگی اسلامی برگزار شد، گفت: یک مبحثی است به نام مزاج شناسی با رویکرد روانشناختی که رفتارهای افراد را با رویکرد مزاج تعیین می کند.

وی افزود: مدتی است دل شما برای رابطه معنوی با خدا تنگ شده است و از خدا دور شده اید، بوی محرم، نزدیک می شود، خوش به حال آنهایی که اذن دخول محرم را قبل از آن می گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: خوش به حال آنهایی که قبل از این که عرفه بیاید، نقشه ای برای پاک شدن خود می کشند تا استفاده بهتر کنند.

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که نیایش با خداوند را جزء برنامه های خود قرار دهید، اظهار کرد: خدایا افزونی لجنهای خطاهایم ماهی دلم را میرانده است. ماهی دلم را به جریان زلال بخشت زنده گردان، برای گناهان خود بحشنده ای جز تو نمی یابم.

حجت الاسلام داوودی نژاد افزود: گاهی وقتها احساس می کنید با وجود آدمهایی که دور شما هستند، خیلی بی کس و تنها هستید و آن زمان است که با تمام ذرات وجودم باور می کنم؛ الهی و ربی من لی غیرک؛ قبل از اینکه در قبر این احساس به شما دست بدهد، در دنیا این احساس را پیدا کنید.

این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: خداوند حر را بخشید و او را عزیز کرد و شهادت او به گونه ای بود که روی زانوان امام حسین(ع) جان داد، آیا می شود لحظه جان دادن ما نیز، ارباب سراغ ما بیاید؟

زندگی خود را اهل بیتی کنید
حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به آیه «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ»، افزود: خداوند، همه گناهان را می بخشد، زندگی خود را اهل بیتی کنید و عمرتان را ولایی کنید.

وی ابراز کرد: اگر می خواهید ارتباط خوبی با خود داشته باشید، چند راز را در نظر بگیرید، راز اول این است که از خودتان بپرسید من چه کسی هستم؟ روی کاغذ این را بنویسد، یک قسمت بنویسد خوبیهای من، یک قسمت نیز بنویسید بدیهای من.

خوبی ها شما در ارتباط با دیگران چیست؟
این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: قبل از این که به حساب شما رسیدگی کنند، خود شما به حسابتان رسیدگی کنید. این سؤالات را بنویسد؛ خوبیهای من در ارتباط با دیگران چیست؟ خوبیهای من در ارتباط با خودم چیست؟ خوبیهای من در ارتباط با پدر و مادر و همسرم چیست؟

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بعد روی آن متمرکز شوید و هر چه خوبی دارید بیشتر کنید و هر چی بدی دارید، سعی کنید آن را کمتر کنید.

حجت الاسلام داوودی نژاد افزود: یک هفته این کار را انجام دهید، حال شما را عوض می کند. اولین اتفاق این است که از خودتان خوشتان می آید و حس می کنید دارید حرکت می کنید و حالتان از بدی به خوبی می رود.

وی ابراز کرد: یکی از مسائلی که به ما ضربه می زند، ارتباط با دیگران و نیش زبان زدن است. اگر می خواهید حال شما خوب باشد یک کاری انجام دهید که در ارتباط با دیگران حس خوب و فوق العاده به شما دست دهد.

هر آن چه برای خود می پسندید، برای دیگران نیز بپسندید
این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: یک راز در ارتباط مؤثر است که روانشناسان کمتر به آن پرداخته اند و آن این است که آن چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند. اگر کسی این گونه باشد، یعنی تمام رفتارهای معنوی را، در ارتباط با دیگران رعایت کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: ما دیگران را اذیت می کنیم، اما اگر آنها ما را اذیت کنند، ناراحت می شویمع دیگران را مسخره می کنیم، اما اگر آنها ما را مسخره کنند، دلخور می شویم. دیگران غیبت ما را می کنند، اما اگر آنها غیبت ما را بکنند، ناراحت می شویم.

حجت الاسلام داوودی نژاد افزود: از خودتان بپرسید اخلاقی که برای همسرم انجام می دهم، خود من نیز می پسندم، اگر همین یک راز را عملی کنیم، اتفاق خوبی می افتد./1309/202/ب2

ارسال نظرات