۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۴۳۳۳۶
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

رسانه‌ها شاخصه های انقلابی گری را برای جامعه تبیین کنند

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با تأکید بر تقویت اخلاق حرفه‌ای در بین اصحاب رسانه، گفت: شاخصه انقلابی‌گری مدنظر رهبر معظم انقلاب در رسانه‌ها ترویج شود.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان، انتشار هر گونه خبر و موضوع در رسانه را در حقیقت تاریخ برای آیندگان دانست و گفت: اخلاق رسانه ای ایجاب می کند تا از ایدئولوژی و باید ها و نباید های جامعه اسلامی پیروی کنیم و از فحشا، سوء ظن، و تهمت در جامعه پرهیز کنیم.

حجت الاسلام غلامی اظهار داشت: کار مطبوعاتی به عنوان سلاح بین المللی شناخته شد و رسانه مهمترین سلاحی است که اگر در دست نا‌ اهل قرار گیرد به فرموده مقام معظم رهبری در حد بمب اتم خطرناک می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که اهالی رسانه که ارزشهای دینی را پاس می دارند کار الهی انجام می دهند، خاطرنشان کرد: امروز تقویت رسانه های ارزشی و انقلابی که مدافع حریم اسلام و انقلاب هستند یک ضرورت مهم است.

وی مراقبت و مواظبت رسانه ای را وظیفه مهم خبرنگاران متعهد دانست و ادامه داد: وظیفه اطلاع رسانی بایدها و نبایدهایی دارد که اقدام صادقانه، شفافیت بیان، برخورداری از تقوا و انصاف از جمله بایدهای رسانه ای است.

استاد حوزه علمیه مازندران به وجود آمدن اشکال در جامعه را به سبب عدم رعایت تقوی خواند و اظهار داشت: کار رسانه هدایت کردن است و اگر کسی مغرضانه بخواهد این هدایت را به دست گیرد از بمب اتم هم خطرناک تر می شود و به همین دلیل نباید تصور کرد که به بهانه آزادی می توان هر کاری انجام داد.

حجت الاسلام  غلامی اظهار داشت: فعالیت رسانه‌ای خبرنگاران با ثبت وقایع و اطلاع‌رسانی به مردم صورت می‌گیرد و تاریخی برای آینده می‌شود.

وی با اشاره به خبر دادن بخشی از قرآن از سرنوشت امتها و نحوه نجات و عقاب اقوام افزود: فعالیت رسانه‌ای امروز به عنوان سلاح بین‌المللی شناخته شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا بر لازمه تعهد در کار روزنامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی در اشکال مختلف تاکید کرد و با بیان این‌که انفجار اطلاعات رخ داده است، تصریح کرد: مراقبت و حفاظت از اطلاعات ضروری بوده و خبرنگاران وظیفه سنگینی را برعهده دارند.

وی صداقت، انصاف و تقوا را لازمه فعالیت خبر و اطلاع‌رسانی دانست و خاطرنشان کرد: پایبندی به اخلاق اسلامی، بایدها و نبایدها را در این عرصه مدیریت می‌کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با تاکید بر تقویت اخلاق حرفه‌ای در بین اصحاب رسانه گفت: شاخصه انقلابی‌گری مدنظر رهبری در رسانه‌ها ترویج شود.

حجت الاسلام غلامی تقوای کاری را در بکارگیری قلم در دایره منطق عنوان کرد و با بیان این که کار روایت و روایتگری که تاکنون از ائمه نقل شده نشان دهنده اهمیت این حرفه است، تصریح کرد: پرهیز از اشاعه هرگونه بدی در جامعه نیاز است تا ملاک عمل خبرنگاران قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که متأسفانه امروز رسانه ها در دنیای غرب در جهت تأمین منافع استکباری و استعماری کشورها گام بر می دارند، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید بیان کننده حقایق باشند نه این که در جهت اهداف استکباری برخی گروه ها گام بردارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، روشنگری نسبت به توطئه‌های دشمنان در جامعه را یکی از وظایف رسانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یک رسانه باید نقش آگاهی بخشی خود به جامعه را به خوبی انجام دهد.

سردار محمد حسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا نیز در این نشست جایگاه رسانه ها  و خبرنگاران را در جوامع  جهانی حائز اهمیت برشمرد و نقش خبرنگاران را در هدایت افکار جامعه بسیار موثر و کار ساز دانست.

وی بر لزوم پیروی از تقوای الهی، داشتن صداقت و برخورداری از صلابت و عزت نفس را شاخصه خبرنگاران متعهد در نظام مقدس انقلاب اسلامی یاد کرد و بر هوشیاری اصحاب رسانه در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان تاکید کرد.

سردار بابایی اجتناب از هوای نفس برای جامع عمل پوشاندن اغراض شخصی را لازمه قابل توجه خبرنگاران خواند و اظهار داشت: خبرنگاران باید ارزشها و قوائد اصلی آموزه‌های دینی را در همه امورات بیان کنند و خود در راس عمل به آن اهتمام ورزند.

وی هدایت مدیران  و الگو سازی تحقق اهداف انقلاب اسلامی را از نکات کلیدی و حساس وظائف رسانه های متعهد دانست و افزود: رسانه‌ها دلسوز در جهت حل گرفتاری مردم و جامعه اسلامی با بهره مندی از استعداد ذاتی هوشمندانه و در عین حال صریح و بی پرده تلاش کنند./950/202/ب2

ارسال نظرات