۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۴۲۶۶۰
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه مطرح کرد؛

نبود تبلیغ عملی از سوی برخی مبلغان/ گرایش جامعه به معنویت محصول حضور امام رضا در ایران

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه رفتار اهل بیت(ع) در رفتار برخی از مروجان دین دیده نمی‌شود، گفت: نقص عملی که در میان مدعیان مکتب اهل‌بیت(ع) است باعث می‌شود که گفتمان اهل‌بیت(ع) آن‌گونه که باید و شاید در جامعه ترویج نشود.
حجت الاسلام حسن مرادی

حجت الاسلام حسن مرادی، نماینده طلاب و فضلای تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند فرهنگ اهل‌بیت(ع) را ترویج کنند باید در رفتار آنها ویژگی‌های ائمه معصوم(ع) دیده شود، اظهار داشت: متأسفانه مردم آداب و فرهنگ اهل‌بیت(ع) را در رفتار برخی از مروجان دین نمی‌بینند این باعث می‌شود مردم وقتی به متولی کار نگاه می‌کنند و می‌بینند معارف و آداب در رفتارش نیست از او تأثیر نگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه باید با غیر زبان مردم را به دین دعوت کرد، ابراز داشت: مرحوم امام خمینی(ره) گفتمانی راه انداختند و مردمی که از معارف اهل‌بیت(ع) فاصله گرفتند آنها را در خط معارف اهل‌بیت(ع) آوردند، به خاطر رفتار مرحوم امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بود که مردم به ایشان نگاه می‌کنند و از ایشان الگو می‌گیرند.

 

حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: بعضی متأسفانه فقط در گفتار دنبال اهل‌بیت(ع) هستند، سخنان بسیار عالی دارند، ولی عملشان مطابق با عمل اهل‌بیت(ع) نیست؛ بنابراین این افراد نمی‌توانند در جامعه تأثیر بگذارند.

 

مسؤول مؤسسه دارالتبلیغی بلاغ‌العلوم تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌گویند در یک جمع، شیعه ما بهترین شخصی است که در آن نشسته است بلند سلام می‌کند و ادب را رعایت می‌کند و همه قبولش دارند، بعد حضرت می‌فرمایند او با رفتارش محبت ما اهل‌بیت(ع) را در دل مردم قرار دهید یعنی با عمل کلا از جنس عمل است.

 

 وی با بیان اینکه رفتار اهل بیت در رفتار برخی از مروجان دین دیده نمی‌شود، افزود: نقص عملی که در میان مدعیان مکتب اهل‌بیت(ع) است باعث می‌شود که گفتمان اهل‌بیت(ع) آن گونه که باید و شاید در جامعه ترویج نشود.

 

امام رضا(ع) ولی نعمت ایرانی‌ها هستند

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) ولی نعمت ماایرانی‌ها هستند، اظهار داشت: مردم ایران رزق مادی و معنویشان را مدیون امام رضا(ع) می‌دانند، ایشان باحضور  در کشور ایران به ویژه در جمع مردم نیشابور فرهنگ اهل بیت(ع) را ترویج داده اند.

 

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: بسیاری از امامزاده‌گان واجب التعظیم که علامه طبا‌طبائی(ره) فرمودند که این امامزاده‌ها بودند که محبت اهل‌بیت(ع) را در دل مردم ایران نشاندند، همچونحضرت معصومه و شاهچراغ (ع) به خاطر امام رضا آمده اند.

 

وی در پایان گفت: تحول و گرایش معنوی بسیاری از افراد در کشور به سبب محبت به اهل بیت(ع) و حضور با برکت امام رضا(ع) و امام زادگان است./875/ت302/س

ارسال نظرات