۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۴۲۱۲۶
امام جمعه موقت تبریز:

رواج اشرافی‌گری میان مسؤولان نظام زنگ خطری برای انقلاب است

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌زاده رواج اشرافی‌گری، تشریفات و تجمل‌گرایی در زندگی شخصی مسؤولان نظام را زنگ خطری برای انقلاب اسلامی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی حاجی‌زاده، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: صاحبان اصلی این انقلاب؛ مستضعفان و پابرهنه‌گان هستند.


وی با بیان این‌که هیچ کس نمی تواند از سفره انقلاب حقی برای خود قائل شود، خاطرنشان کرد: این انقلاب مربوط به قشر خاص نیست، مردم صاحبان اصلی نظام هستند و باید همواره از خود بپرسیم که ما برای انقلاب چه کرده‌ایم، نه این‌که انقلاب برای ما چه کرده است.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با انتقاد از رواج اشرافی‌گری برخی مدیران تصریح کرد: مسأله اشرافی‌گری در کشور غوغا می‌کند و وقتی در جامعه، اشرافی‌گری، اسراف و تجمل رواج یافت، نتیجه آن بروز پدیده‌ای چون حقوق نجومی می‌شود.


وی رواج اشرافی‌گری، تشریفات و تجمل‌گرایی در زندگی شخصی مسؤولان نظام را زنگ خطری برای انقلاب اسلامی دانست و افزود: کسانی که به دوایر دولتی و سازمان‌ها نفوذ کرده‌اند و حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند مصداق چپاول و غارت بیت‌المال است.


امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر بدعهدی سران آمریکا و غرب در اجرای مفاد برجام اظهار داشت: استکبار جهانی ماهیت اصلی خود در منطقه را رسوا شده می بیند، از این رو به دنبال بازیابی هویت موجه در کشورهای اسلامی است.


حجت الاسلام حاجی‌زاده افزود: غرب با حمایت و تجهیز گروهک‌های تروریستی و همچنین پشتیبانی از شیوخ مرتجع عرب منطقه‌ای امروز خود را شکست خورده می بیند، چنانکه در سوریه، عراق و افغانستان با این همه خونریزی چیزی جز شکست نصیبش نشده است.


وی خاطرنشان کرد: با وجود همه توطئه‌های استکبار ایران به عنوان جزیره امن در منطقه و دنیا مطرح است و این امر در سایه تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری و نیروی امنیتی و نظامی و پیشتیبانی مردم از نظام به وجود آمده و باید قدر این نعمت را دانست و شکرگزار خداوند متعال بود.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که علیرغم ادعای دولتمردان؛ برجام تاثیر ملموسی در زندگی مردم نداشته است، خاطرنشان کرد: قرار بود تمام تحریم ها بعد از برجام برچیده شود اما چنین چیزی محقق نشده است، این در حالیست که هنوز غرب به بخشی از تعهدات خود عمل نکرده است.


وی با بیان این‌که پیش‌بینی‌‌های مقام‌ معظم رهبری در زمینه بی‎نتیجه بودن برجام به اثبات رسیده است، گفت: بار دیگر بر همگان آشکار و ثابت شد که نمی‌شود به آمریکا اطمینان و اعتماد کرد، تنها راه چاره ایران مقاومت و اتکا به خود و توان و نیروهای داخلی بوده و مسؤولان باید به دنبال رفع مشکلات باشند و این از طریق اتکای به توان داخلی میسر می‌شود.


وی در بخش پایانی سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: استکبار جهانی به دنبال هویت‌زدایی زنان و دختران جامعه اسلامی ایران است و خوب است که دختران ایرانی به تأسی از حضرت معصومه(س) با حفظ حجاب و عفاف، استکبار و دشمنان را مایوس کنند./201/935/ب1

ارسال نظرات