۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
کد خبر: ۴۴۲۰۸۶
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری:

برگزاری دوره‌ های آموزشی تأثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ نماز و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری دوره‌ های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی مختلف تأثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ نماز و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی خواهد داشت و لازم است اعتبارات برای ادامه روند آموزشها افزایش یابد.
حجت الاسلام محمد کریمی دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، 14 مردادماه، در نشست شورای اقامه نماز منطقه 3 کشور که به میزبانی شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: باید نهادینه شدن و ترویج فرهنگ اقامه نماز را از خانواده‌ها آغاز کنیم چراکه کودکان در نهاد خانواده رشد و پرورش پیدا می ‌کنند و آموزش و فرهنگ‌سازی باید از پایه آغاز شود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ستاد اقامه نماز باید مصداقی عمل کند، گفت: این ستاد باید در مهدهای کودک، پیش‌ دبستانی‌ها و مدارس تمهیدات لازم برای نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز بیش از پیش مهیا کند و برای نخبگان در سطوح آموزشی مختلف برنامه ‌های مناسب معنوی در نظر بگیرد.

 

این مقام مسؤول عنوان کرد: نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارد و خانواده‌ها باید به این موضوع مهم بیشتر توجه داشته باشند.

 

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ستادهای اقامه نماز از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند استفاده بهینه ندارند که لازم است از همه امکانات و اختیارات خود بهره کامل را ببرند تا در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز پیشرفت گسترده‌تری داشته باشیم.

 

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد و تصریح کرد: برگزاری دوره‌ های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی مختلف تأثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت و لازم است اعتبارات برای ادامه روند آموزش‌ها افزایش یابد.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: باید زمینه آشنایی کامل با مفاهیم قرآن کریم برای افراد مختلف جامعه ایجاد شود و اگر به دنبال فرهنگ‌سازی در مهدهای کودک هستیم، استفاده از مفاهیم قرآنی در بین قشر کودک را در اولویت قرار دهیم .

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اگر فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب به صورت کامل اجرا شود مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کمتری خواهیم داشت.

 

این مقام مسؤول تشریح کرد: لازم است در راستای افزایش کیفیت برگزاری اجلاس‌های نماز در هر سال مصوباتی وجود داشته باشد و براساس مصوبات اقدامات مربوطه انجام شود.

 

گفتنی است نشست دبیران ستاد اقامه نماز منطقه 3 کشور، عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ ریزی نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور، دبیران ستاد اقامه نماز استان های چهارمحال و بختیاری، بوشهر، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس به میزبانی شهرکرد برگزار شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات