۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۴۲۰۲۴
حجت الاسلام ظهیری:

تسریع در ازدواج دختران سیره اهل بیت و علما بوده است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که دختران مانند میوه اند و اگر به موقع از درخت جدا نشوند زمانه آنها را فاسد می کند گفت: دغدغه اول رهبر برای حفظ جامعه مسأله ازدواج است که مسؤولان فرهنگی باید کاری کنند.
حجت الاسلام علی اصغر ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ظهیری، سخنران حرم حضرت معصمومه(س)، ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که خداوند وقتی می‌خواهد نسل خاتم انبیا(ص) را گسترش دهد از طریق دختر ایشان این کار را می کند، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند که خداوند در نسل پیامبر(ص) برکت قرار داده است و امروز در هر شهری فرزندان فاطمه زهرا(س) زندگی می کنند.

 

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به تسریع در ازدواج دختران تأکید کرد و افزود: جبرئیل بر پیامبر(ص) نازل شد و  گفت به مردم بگو دختران مانند میوه هستند و اگر وقتی رسیدند از درخت جدا نشوند زمانه آنها را فاسد خواهد کرد؛ پیامبر(ص) همین که این جمله را شنیدند به بلال گفتند اذان بگو تا مردم جمع شوند و در منبر این جمله را گفتند و همان بالای منبر دختر عموی خود را به عقد مقداد در آوردند.

 

حجت الاسلام ظهیری با بیان این که امروز 12 میلیون جوان پشت مرز ازدواج مانده اند، خاطرنشان کرد: خوشا به حال پدر آن دختری که منتظر نمی شود که خواستگار به سراغ دخترش بیاید؛ الان دخترانی که در منزل هستند روزانه چندین تلفن به مرکز پاسخ گویی حرم می شود و می گویند خدا ریشه پدر و مادر من را نیامرزد که هر چه خواستگار برای من آمد به بهانه های الکی رد کردند.

 

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که دغدغه و نگرانی اول من ازدواج آسان و طلاق سخت در جامعه است، یادآور شد: علمای بزرگ ما خودشان برای دختر خود شوهر خوب انتخاب می کردند؛ مرحوم شیخ جعفر شوشتری در مسجد هندی بالای منبر آمد و گفت من یک دختر دارم که وقت ازدواجش رسیده و اگر شوهر خوبی بیاید من او را به عقد نکاحش در می آورم؛ سیره علمای بزرگ ما این گونه بوده است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که مسأله چشم و هم چشمی و نفوذ فرهنگ غیر اسلامی در کشور بیداد می کند و ازدواج ها را سخت کرده است، گفت: اگر می خواهیم فساد در ایران کم شود یکی از مسائل این است که مسأله ازدواج حل شود و این نیاز به فرهنگ سازی دارد و مسئولان فرهنگی باید به فکر باشند.

 

وی با بیان اینکه دختران مظهر جمال خداوند هستند گفت: دخترانی که از حجاب بیرون می آیند هویت خود را از دست می دهند و به همین خاطر دین توصیه می کند که دختران باید در حجاب باشند زیرا زنان در جامعه مانند قلب هستند و اگر قلب در بدن آسیب ببیند جامعه به نابودی کشیده می شود.

 

حجت الاسلام ظهیری با بیان این که در روایات آمده است که انسان باید محبتش را خرج دخترش کند، گفت: پیامبر(ص) در جریان های مختلف به اصحاب خود می فرمود به فرزندان خود محبت کنید و آنها را ببوسید زیرا وقتی دختران در منزل محبت نمی بینند به سراغ محبت دیگران می روند و محبت اندک دیگران آنان را جذب می کند.

 

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه(س) ابراز داشت: حضرت معصومه(س) نماد و الگوی تمام عیار برای دختران جامعه ما هستند و زیارت ایشان مانند روزی که انسان از مادر متولد می شود انسان را پاک می کند و باید این فرصت را که در جوار ایشان هستیم قدر بدانیم./843/پ202/ی

ارسال نظرات