۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۴۱۹۹۵
کارشناس مذهبی تبیین کرد؛

راه های شاد زیستن و کسب موفقیت

حجت الاسلام امان اللهی گفت: اصل اول در موفقیت و رسیدن به اهداف، بلند پروازی است، باید نمی توانم را از خود دور کنیم، چون انسان باید به تواناییهای خودش اعتقاد و اعتماد داشته باشد.
حجت الاسلام امان الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام امان اللهی، استاد دانشگاه، ظهر امروز در کتابخانه مرکزی واقع در خیابان باغ گلدسته اصفهان، گفت: یک انسان برای شاد زیستن باید از ناکامیهای گذشته خود به جای غصه و افسوس خوردن تجربه بگیرد و امروز خود را با نشاط سپری کند و برای آینده خود به جای اضطراب و ترس، به خدای متعال تکیه کند و فردای خود را به او بسپارد.

 

وی ادامه داد: در اسلام سفارش شده نعمتهایی که خدا به شما داده را مرور کنید، خوشبختی، داشتن دوست داشتنیها نیست بلکه دوست داشتن داشتنیهایمان است، در زندگیهای ما نعمتهای زیادی هست که باید به داشتن آن ها افتخار کرد و خدا را شاکر بود، نعمتهای سلامتی، عقل و استعداد و خانواده و حتی خود خدایی که ما را به خاطر خودمان دوست دارد از بزرگترین نعمتهای زندگی ما است.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: هر چیزی که در این دنیا بخواهد اتفاق بیفتد نیاز به فکر دارد، وقتی فکر تکرار شود تبدیل  به احساس می شود و با برنامه ریزی و حرکت به واقعیت تبدیل می شود، گاهی در زندگی احساس خستگی و بیهودگی به انسان دست می دهد که سبب ایجاد حس کمبود و بی حالی در عبادت و حتی عدم تمایل به تعامل با دیگران می شود و این به خاطر گم کردن هدف است.

 

حجت الاسلام امان اللهی بیان داشت: پیامبراکرم (ص) می فرمایند: دقت به طبیعت عبادت است، یکی از اسطوره های طبیعت عقاب است که به سلطان آسمانها معروف است، از ویژگیهای عقاب بلند پروازی، تیزبینی، دقت، سرعت و قدرت است، اصل اول درموفقیت و رسیدن به اهداف، بلند پروازی است، باید نمی توانم را از خود دور کنیم.

 

وی  اظهار داشت: بلندپروازی یعنی این که به افق و اوج فکر کنیم و هدف را برای خود مشخص کنیم، آرزو و هدف با یکدیگر متفات هستند، در آرزو ما برای رسیدن به آرمانهای خود تلاش نمی کنیم ولی در هدف برای رسیدن به آرمان های خود تلاش می کنیم.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: انسان باید به توانایی های خودش اعتقاد و اعتماد داشته باشد، خودش را دوست داشته باشد و برای خودش زندگی کند، انسانها از لحاظ استعداد در مرتبه ای قرار دارند که قادر  هستند به بالاترین درجات برسند به شرطی که تلاش و همت داشته باشند.

 

حجت الاسلام امان اللهی گفت: خودباوری و ترسیم آینده روشن ما را به اهدافمان نزدیک می کند، خداوند وقتی انسان را آفرید او را خلیفه و جانشین خود قرار داد یعنی به جز صفت خالقیت می توان تمام صفات الهی را داشت، فکر خود را رشد دهید، به اهداف خود دقت کنید و فقط به دنبال همان مسیر با سرعت بروید، باید تغییر کنید تا بتوانید دنیا را تغییر دهید./202/869/ب1

ارسال نظرات