۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۴۴۱۰۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

کمبود اعتبار اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را تحت‌الشعاع قرار داده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با انتقاد از مظلومیت فرهنگ در بودجه‌بندی کشور، گفت: اکنون کمبود اعتبار در بخش فرهنگی و مذهبی اجرای برخی از برنامه‌های این حوزه را تحت‌الشعاع قرار داده است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، صبح امروز در نشست کارشناسان فرهنگی این نهاد، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و عزم استکبار جهانی برای نفوذ در ایران اسلامی، اظهار کرد: دشمنان در این زمینه از وسایل ارتباط جمعی و ابزارهای مدرن استفاده می‌کنند به همین دلیل باید همه ما همیشه در حال آماده‌باش فرهنگی باشیم.

 

وی با بیان اینکه آماده‌باش فرهنگی برای مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های غرب که جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده‌اند، ضروری است، اضافه کرد: در این زمینه کمبود اعتبار در بخش فرهنگی و مذهبی یکی از مشکلات و موانع اصلی بوده، به‌گونه‌ای که مظلومیت فرهنگ در بودجه‌بندی در عمل اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی مذهبی را تحت‌الشعاع قرار داده است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین با تأکید بر نیازسنجی فرهنگی و تدوین برنامه جامع در این بخش، ادامه داد: باید نگاه اقشار گوناگون مردم به برنامه‌های فرهنگی و دینی بیش از پیش اصلاح شده و برنامه‌های مختلف با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم برگزار شود؛ به‌ گونه‌ای که دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی بیشتر مسؤولیت نظارت را بر عهده داشته باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام مسؤولان هیئات مذهبی استان خراسان شمالی به مشهد مقدس همزمان با میلاد امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این اردوی سه‌ روزه با هدف تقویت ارتباط مسؤولان هیئات مذهبی با سازمان، همدلی و همکاری بین هیئات مذهبی و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه در این برنامه 320 نفر شامل مسؤولان هیئات مذهبی استان حضور خواهند داشت، ادامه داد: در این راستا از هر هیأت مذهبی استان یک نفر انتخاب شده و به همراه این کاروان نیز 10 روحانی مبلغ به مشهد مقدس اعزام می‌شوند تا در مسیر راه برنامه‌های فرهنگی را اجرا ‌کنند.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مشهد مقدس، برپایی محفل انس با قرآن، اجرای مسابقات فرهنگی مذهبی، بیان احکام، برگزاری گفتمان بصیرت‌افزایی، تشریح و تبیین نقش هیئات در فرهنگ دینی، گلباران مرقد امام رضا (ع) و برنامه اختتامیه را ازجمله بخش‌های این اردو اعلام کرد.

 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان هیئات مذهبی خراسان شمالی از بیست و دوم مردادماه به مدت دو روز و به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی بصیرت‌افزایی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، اضافه کرد: در این برنامه نشست‌های آموزشی نظیر انتظارات رهبر معظم انقلاب از روحانیان، اخلاق در خانواده و غیره برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه این دوره آموزشی در محل دایره الهدایه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان هیئات مذهبی استان خراسان شمالی با هشت اتوبوس به مشهد مقدس اعزام می‌شوند و در هر اتوبوس نیز یک فرد روحانی وجود داشته که برنامه‌های فرهنگی در طول سفر را هدایت و مدیریت می‌کند.

 

گفتنی است، بر اساس آمار اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی هم‌اکنون در این استان حدود هزار و 62 هیأت مذهبی وجود دارد که از این تعداد 270 هیأت در بجنورد فعال هستند.

 

درحالی‌که شبکه وسیع تشکل‌های مذهبی در استان 930 هزارنفری خراسان شمالی بیش از 250 هزار نفر عضو دارد، از تعداد بیش از هزار هیئت مذهبی موجود در استان، 70 درصد آن‌ها نیمه فعال بوده و مابقی نیز به‌صورت فصلی فعالیت می‌کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات