۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۰۵۷۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم تزریق بودجه عمرانی برای توسعه فضای علمی حوزه های علمیه

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری تنها مشکل عمده حوزه علمیه استان را نبود ظرفیت مناسب در پاسخگویی به استقبال جوانان دانست و گفت: این میزان استقبال نیازمند گسترش حوزه های علمیه در استان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه مشکلات هر استان در حوزه های علمیه به فراخور آن استان است، اظهار داشت: تعمیم مشکلات یک استان به تمامی استان امری اشتباه است چرا که شاید استانی به مشکلی دچار است و دیگر استان ها این مشکل را ندارند.

 

وی با بیان اینکه عمده مشکل حوزه های علمیه آذربایجان شرقی نبود مکان مناسب برای تحصیل جوانان متقاضی در حوزه های علمیه است، ادامه داد: برخی استان ها حتی با کمبود طلبه مواجه هستند، ولی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با استقبال پرشور جوانان مواجه است ولی با کمبود مکان برای این میزان تقاضا روبه رو هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تنها مشکل عمده حوزه علمیه استان را نبود ظرفیت مناسب در پاسخگویی به استقبال جوانان دانست و ابراز داشت: این میزان استقبال نیازمند گسترش حوزه های علمیه در استان است، میزان استقبال به گونه‌ای است که که بعضا پیشنهاد پذیرش را به دیگر استان ها می دهیم.

 

وی با بيان اینکه استقبال جوانان برای حضور در حوزه‌های علميه نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگيری داشته است، تصریح کرد: نه تنها این استقبال بسيار گسترده بوده است، متقاضيان حضور در حوزه‌های علميه و پای درس امام صادق(ع) از استعدادهای بسيار بالا و قابل توجهی برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان اینکه حضور و استقبال پرشور جوانان جهت تحصيل در حوزه های علميه نشان از معرفت، آگاهی، اعتماد و بصيرت مردم و جوانان دارد، گفت: چنين حضوری از درون خود مردم جوشيده است، استقبال پرشور جوانان جهت تحصيل در حوزه‌های علميه به قدری است که ما را با مشکل ظرفيت محيط‌ های آموزشی رو به رو کرده است.

 

وی با تأکید بر تزریق بودجه برای توسعه حوزه علمیه استان، خاطرنشان کرد: باید مکان های مناسب تحصیلی برای حوزه های علمیه تأسیس شوند تا بتوان پاسخگوی عشق و ارادت جوانان به مکتب امام صادق(ع) بود، این حضور جوانان بسیار ارزشمند و جای شکر و قدردانی از درگاه الهی را دارد.

 

امام جمعه جلفا با اشاره به تأسیس حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) در تبریز، ابراز داشت: اتمام این حوزه علمیه می تواند بسیاری از مشکلات حوزه های عمله را از نظر مکان و محیط تحصیلی رفع کند، تزریق بودجه لازم می تواند در اتمام این پروژه عظیم مؤثر باشد.

 

وی استقلال و آزادی را موجب تقویت حوزه‌های علميه و توجه به ظرفيت جوانان انقلابی دانست و بيان کرد: امروز تقویت حوزه‌ های علميه بر همه فریضه و لازم است، حوزه‌های علميه هر روز باید قوی‌تر و در برابر هجمه‌های دشمن از خود عکس‌العمل نشان دهند و انقلابی عمل کنند./854/202/ب2

ارسال نظرات