۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۰۲۲۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی ضرورت دارد

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌ شرقی با تأکید بر این‌که فعالیت‌های مردمی و مسجدی باید همواره بازدهی بیشتری داشته است، گفت: مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی ضرورت دارد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مدیران فرهنگی، فعالان مسجدی و اعضای قرارگاه فرهنگی شهرستان اهر، اظهار داشت: امور فرهنگی و هنری تنها در سینما، تئاتر و کنسرت های موسیقی خلاصه نمی شود.


وی با تأکید بر این‌که خروجی فعالیت های فرهنگی بایستی نشاط اجتماعی باشد، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی، باید اولویت اصلی دستگاه‌های فرهنگی باشد و نباید اهداف اصلی قرارگاه فرهنگی تحت الشعاع سایر برنامه های قرار گیرد.


امام جمعه اهر تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی را از اهداف مهم و اصلی قرارگاه فرهنگی در این شهرستان دانست و با تأکید بر این‌که فعالیت‌های مردمی و مسجدی همواره بازدهی بیشتری داشته است، گفت: مشارکت مردم در فعالیت‌های فرهنگی ضرورت دارد.


حجت الاسلام حاجی زاده قرارگاه فرهنگی را متشکل از ادارات فرهنگی و فعالان فرهنگی این عرصه برشمرد و افزود: قرارگاه فرهنگی با هدف تجمیع ظرفیت فرهنگی شهرستان؛ تلاش خواهد کرد با آسیب شناسی لازم، زمینه را برای فعالیت های سالم فرهنگی که مورد تأکید رهبر انقلاب است، فراهم کند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: اگر دستگاه های فرهنگی وظایف محوله خود را به خوبی انجام دهند، قطعا شاهد ارتقای فرهنگی جامعه خواهیم بود و تحقق این امر در گرو همت مضاعف، تلاش های همگانی و همراهی و همکاری ادارات و نهادهای مرتبط با مسائل فرهنگی و معنوی و مشارکت آحاد مختلف مردم است.


امام جمعه اهر با انتقاد از موازی‌کاری و فعالیت جزیره‌ای نهادهای فرهنگی دولت، افزود: همگرایی و وحدت نظر در فعالیت های فرهنگی منجر به نتایج مطلوب در بلندمدت خواهد شد، گاه اجرای سلیقه‌ای برخی برنامه های کارشناسی شده؛ خروجی مناسبی ندارد که همین امر منجر به عدم مشارکت مردم در این‌گونه فعالیت ها می شود.


حجت الاسلام حاجی‌زاده با تأکید بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی با محوریت مساجد، گفت: تحقق این امر نیازمند ترویج فرهنگ اصیل اسلامی، ارائه راهکارهای عملی و ارائه الگوهای مختلف مبنی بر ارزش های اسلامی با محوریت جوانان و زمینه سازی مشارکت آنها در امورات فرهنگی و دینی است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات