۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۴۰۱۷۸
امام جمعه بروجرد:

نماز جمعه مبنای اقتدار اسلام و مسلمانان است

امام جمعه بروجرد نماز جمعه را دستاورد انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقامه نماز جمعه به عنوان معیار و مبنای اقتدار اسلام و مسلمانان است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری را در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: نماز جمعه از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اقامه نماز جمعه در 850 نقطه کشور، افزود: نماز جمعه بزرگترین اجتماع مسلمانان پس از حج است.

 

حجت الاسلام ترابی با بیان این که مهم ترین رسالت نماز جمعه دعوت مردم به اتحاد و تقوا است، بیان داشت: نماز جمعه به عنوان معیار و مبنای اقتدار اسلام و مسلمانان است.

 

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس از پایگاه نماز جمعه به عنوان پشتیبان و جایگاه اعزام نیرو به جبهه ها استفاده می شد.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به این که ملت ایران به درستی به اهمیت و صلابت نماز جمعه واقف هستند، بیان کرد: نماز جمعه سنگر پاسداری از اسلام است.

 

وی با اشاره به این که نماز جمعه امری حاکمیتی دارد، تصریح کرد: نماز جمعه پایگاه هفتگی تجدید بیعت ملت با ولی فقیه است.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به روایات، اظهار داشت: اجتماع روزانه برای اقامه نماز جماعت، اجتماع هفتگی برای اقامه نماز و اجتماع سالانه مسلمانان در کنار خانه خدا و حج، سه اجتماع مهم و مورد تأکید اسلام به مسلمانان است.

 

وی با بیان که نماز جمعه قرارگاه بصیرت، ایمان و تقوا است، افزود: کارهایی که نماز جمعه را محروم می کنند، باید لغو شود و به اقامه نماز جمعه اهمیت داده شود.

 

امام جمعه بروجرد با تأکید بر حضور مسؤولان در پایگاه های نماز جمعه، تصریح کرد: مسؤولان باید در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و سایر برنامه های فرهنگی مذهبی حضوری فعال داشته باشند.

 

نشست شورای اداری شهرستان بروجرد به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در پنجم مرداد ماه 58 به فرمان امام راحل در این شهرستان برگزار شد./9459/203/ب2

ارسال نظرات