۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۳۹۳۵۰
امام جمعه موقت سمنان:

کمرنگ شدن جایگاه نماز جمعه شادی دشمنان را در پی خواهد داشت

امام جمعه موقت سمنان گفت: دشمنان ظرفیت و همبستگی مسلمانان را در صفوف به هم پیوسته نماز جمعه به نظاره می نشینند و اگر جایگاه این فریضه عبادی سیاسی در انقلاب اسلامی ما کمرنگ شود، موجبات شادی دشمنان را فراهم خواهد آورد.
امام جمعه موقت سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سیدجلال احمدپناهی، امام جمعه موقت سمنان پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای اداری سمنان در سال جاری که به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بهترین و زیباترین عبادت بنده در برابر خداوند متعال اقامه نماز و به ویژه شرکت در نماز جمعه است بر تعامل مدیران و دستگاه ها در فراهم کردن بستر برگزاری هرچه و با شکوهتر  هفته بزرگداشت نماز جمعه تأکید کرد.

 

وی ضمن گرامیداشت سالروز  اقامه نخستین نماز جمعه کشور در سال ۵۸ به امامت آیت الله طالقانی بیان داشت: نماز جمعه یک سنگر اساسی در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن بوده و این مهم بیانگر اهمیت نماز جمعه در نظام اسلامی است.

 

امام جمعه موقت سمنان با تبیین جایگاه و رسالت نماز جمعه، بهترین و زیباترین عبادت بنده را نماز و بهترین نماز مورد تاکید را نماز جماعت و به ویژه نماز جمعه دانست و با اشاره به آیات الهی و روایات اسلامی گفت: اوج بندگی انسان اقامه نماز است.

 

حجت الاسلام احمد پناهی ابعاد عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: دشمنان اسلام ظرفیت این دین و مسلمانان در نماز جمعه ها را به نظاره می نشینند و شادی دشمنان در کمرنگ شدن جایگاه و اهمیت  نماز جمعه در انقلاب اسلامی است.

 

وی مردم استان سمنان را مردمی متدین وانقلابی و شهید پرور و پیرو ولایت دانست و تصریح کرد: مردم استان همواره حضور با بصیرتی در نمازهای جمعه دارند و دشمنان اسلام را ناامید می کنند.

 

امام جمعه موقت سمنان با تأکید بر اینکه نماز جمعه یک نهاد مردمی است، خواستار اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در حفظ جایگاه و ارزش آن به مخاطبان و اقشار مختلف مردم شد و از اجرای برنامه های متنوع  فرهنگی، هنری و ورزشی، در حوزه‌های عکاسی، آموزشی و نشست های تخصصی بصیرتی و جلسات تخصصی و دیدار اقشار مختلف با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  در این هفته خبر داد./101/977/ب1

ارسال نظرات