۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۳۹۲۵۸

خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز شلمچه به آذربایجان شرقی سپرده شد

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی گفت: اربعین سال جاری نیز مانند سال گذشته مسؤولیت خدمات رسانی به زئران اربعین حسینی در مرز شلمچه به آذربایجان شرقی سپرده شده است.
اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا دانشور، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان شرقی و دبیر کمیته اربعین استان آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه این ستاد که با حضور مسؤولان استان همراه بود، اظهار داشت: سال گذشته 270 هزار وعده غذا به زائران عبوری از مرز شلمچه ارائه شد و برخی شب ها تا به یک هزار نفر نیز اسکان داده شد.


وی با اشاره به این‌که بخشی از خدمات ارائه شده در ستاد استان به صورت فرهنگی و ویژه برنامه های عزاداری و معرفتی بوده است، گفت: کمیته یاد شده در مدت 22 روز علاوه بر ارائه خدمات پذیرایی، حمل و نقل 500 هزار نفر زائر اربعین حسینی را تسهیل کردند.


همچنین امیر روحی ملکی، مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که اربعین سال گذشته برای 54 هزار نفر در استان برای سفر به کربلا ویزا صادر شد، گفت: ویزای زایران سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برای نخستین بار از سوی نمایندگی موقت سفارت عراق در تبریز صادر شد. 


وی با بیان این‌که اربعین امسال نیز مانند سال گذشته مسؤولیت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه به آذربایجان شرقی سپرده شده است، گفت: تبریز به عنوان مرکز صدور ویزای زیارتی اربعین برای هموطنان ساکن در استان‌های شمال غرب کشور تعیین شده است.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی خواستار سازماندهی زائران اربعین حسینی برای سفر به کربلا شد و اظهار داشت: از آنجا که مسؤولیت مرز شلمچه در این ایام به آذربایجان شرقی داده شده، بهتر است زائران استان نیز از این مسیر تردد کنند تا از خدمات ما بهره مند شوند. 


وی با پیشنهاد این که محل شهادت برخی از شهدای آذربایجانی دوران هشت سال دفاع مقدس که در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند مشخص شود تا زائران از آنجا دیدن کنند، خاطرنشان کرد: مرز شلمچه یادآور روزهای بیادماندنی و ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است.


جبارزاده با تأکید بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های اربعین حسینی در کربلای معلی، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی سال گذشته به علت ارائه خدمات مطلوب به زائران به عنوان استان سطح یک انتخاب و استان های آذربایجان غربی و اردبیل هم سطح 2 معرفی شدند.


بنابر این گزارش، در این جلسه کمیته های شش گانه ستاد هماهنگی اربعین در استان مشخص شدند و مقرر شد اربعین سال جاری نیز مانند سال گذشته مسؤولیت خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه به آذربایجان شرقی سپرده شده است./935/203/ب2

ارسال نظرات