۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۳۸۹۳۷
حجت الاسلام نهاوندی مطرح کرد؛

مرکز پژوهش‌های اسلامی رابط حوزه علمیه و رسانه ملی

رییس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما با اشاره به نقش رسانه در افکار عمومی تأسیس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما را گامی در جهت ترویج مبانی اسلامی در رسانه دانست.
حجت الاسلام علی نهاوندی، از نوادگان آیت الله شیخ محمد نهاوندی(ره) در برنامه ضیافت شبکه قرآن سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نهاوندی رییس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، ظهر امروز در نشست باز مهندسی حج و رسانه که با حضور سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت و سید محمود مدنی، نماینده رهبر انقلاب در کشورهای خلیج فارس در مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیمای قم برگزار شد، با تسلیت شهادت حمزه سید الشهدا ابراز داشت: ما نسبت به عموی پیامبر(ص) باید کارهای مؤثرتری انجام دهیم و باید این موضوع جزء مناسبت های ما قرار گیرد.

 

وی با بیان این که در سال گذشته سازمان حج و زیارت در جریان فاجعه منا زحمات زیادی انجام داده است، گفت: حج از مناسک اصلی دین اسلام است و با شعائر مذهبی ما گره خورده است و خداوند می فرماید کسانی که راه مسجد الحرام را ببندند هیچ چیز آنها را از عذاب الهی در امان نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام نهاوندی با بیان این که یکی از کارهای جدی مجموعه مرکز پژوهش های صدا و سیما در حوزه مناسک سازی و ترویج مناسک مذهبی است، گفت: با توجه به جدیت مسأله حج و نزدیک شدن به این ایام ما باید در این زمینه پیشرو عمل کنیم و اطلاع رسانی های پیش از موعدی داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران ما در همان اولین ساعات این فاجعه دست به قلم شدند و آثار زیادی را با موضوعات مختلف نوشته اند و تمام سعی ما بر این است تا بتوانیم در زمینه تعمیق موضوع حج و زیارت کارهای در خور شأن رسانه ملی پدید آوریم.

 

رییس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، این مرکز را حلقه واسط میان حوزه علمیه و صدا و سیما عنوان کرد و افزود: رسانه ما یک رسانه دینی است و باید حوزه علمیه و حوزویان به رسانه ورود کنند و پژوهش های لازم را در مسائل مختلف به رسانه ملی عرضه کنند./843/پ203/ی

ارسال نظرات