۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۴۳۸۱۶۳
مسئول بِعثه مقام معظم رهبري در عراق:

مانع تراشي عربستان براي حجاج ايراني، صهيونيست‌ها را خوشحال كرد

حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني گفت: حكام عربستان با مانع‌تراشي خود، صهيونيست‌ها و استكبار جهاني را خوشحال كردند و جمعي از مسلمانان را از حقشان محروم كردند. آنها در دنيا و آخرت بايد پاسخگو باشند.
مكه مكرمه - حج ـ عمره _ حاجي

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق در گفت و گویی گفت: حج را خدا مهندسي كرده و ابراهيم خليل معماري نموده است تا انسان ها بتوانند از طواف پيرامون كعبه روح و جانشان برگرد عرش همانند ملائك طواف نمايد و معناي خليفه اللهي انسان را متجلي سازد.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق كمال انسان را در طهارت، خدامحوري، معرفت، شعور، مبارزه و ايثار برشمرد و گفت: همه اين معارف در اعمال حج گنجانده شده است و حاجي در احرام و طواف، طهارت را در حد عالي تمرين مي‌كند. حاجي معرفت را در عرفات، شعور را در مشعر، مبارزه را در جمرات و ايثار در زندگي را در قربانگاه تجربه مي‌كند.

 

وي خانه خدا را متعلق به همه انسان‌ها مخصوصا مسلمانان دانست و تصريح كرد: كعبه خانه آزادگي است و همه انسان‌هاي آزاده مي‌توانند از آن بهره برده و بسوي خدا هدايت شوند.

 

مسئول بعثه مقام معظم رهبري در عراق درباره مانع تراشي حكام عربستان براي حج امسال زائران ايراني گفت: حكام عربستان با اين اقدام نابخردانه و زشت، صهيونيست ها و استكبار جهاني را خوشحال و جمعي از مسلمانان را از حقشان محروم كردند. آنها در دنيا و آخرت بايد پاسخگو باشند.

 

وي گفت: حرمين شريفين به همه مسلمانان تعلق دارد و مركزي براي نمايش اقتدار اهل توحيد و خدامحوران است و نبايد از ورود آنان براي انجام مناسك جلوگيري شود. يقينا حكام عربستان با اين تصميم غير انساني پشيمان خواهند شد و اين اقدام نادرست در تاريخ ثبت خواهد شد. مسلمانان و آزادگان جهان اين عمل غير انساني را محكوم خواهند كرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني در پايان با اشاره به سالروز تخريب بقيع توسط وهابيت و تكفيري ها گفت: تخريب بقيع دل همه محبين اهل بيت(عليهم السلام) را به درد آورد و اقدام امروز حكام عربستان با جريان تخريب بقيع پيوندي آشكار دارد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات