۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۸۰۹۰
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

ضرورت حمایت از تولید کنندگان داخلی/ رفع دغدغه های اقتصادی کشور در نگاه به درون

آیت الله شبستری گفت: حمایت از تولید کننده داخلی و ارائه تسهیلات بانکی در حمایت از آن ها باید در برنامه مسؤولان قرار گیرد، دغدغه های اقتصادی کشور در نگاه به درون رفع و حل خواهد شد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در جمع مدیران استانی با اشاره به تأکیدات دین اسلام در مسأله معیشت و اقتصاد، اظهار داشت: معیشت و اقتصاد در دین اسلام و قرآن کریم مکرر مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی و ضرورت اقدام و عمل در تحقق آن، تصریح کرد: رهبر انقلاب یک اسلام شناس و متخصص در امر فقه اسلامی است که اقتصاد مقاومتی را از متون دینی و آموزه های اسلامی الهام گرفته است و بر این اساس آن را بیان کرده است.

 

امام جمعه تبریز با بیان این که دین اسلام بر اقتصاد سالم تأکید کرده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را موظف به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کردند و دولت در حال انجام آن است، تثبیت نرخ ارز در ثبات اقتصادی موثر است و مقررات واردات و صادرات نیز باید بازنگری و با نیازهای روز ایران و دنیا تطابق داشته باشد.

 

وی با تأکید بر توجه جدی در تولید داخلی و افزایش کیفیت محصولات داخلی، تصریح کرد: در کنار افزایش کیفیت تولیدات داخلی و فرهنگ سازی در مصرف محصولات تولید کشور، باید با قاچاق کالا و ورود بی رویه محصولات خارجی مقابله شود تا اقتصاد توسعه یابد.

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی رسانه ها و روحانیت در زمینه ترویج استفاده از تولید داخلی، گفت: رسانه ها و روحانیان در نهادینه کردن فرهنگ استفاده از اجناس و کالاهای ساخت داخل کشور بسیار مؤثر هستند و کیفیت کالاهای ساخت داخل در این روند بسیار تعیین کننده است.

 

وی با تأکید بر ارایه تسهیلات بانکی برای تولیدکنندگان که باید طوری باشد که برای آنان توجیه اقتصادی داشته باشد، ابراز داشت: حمایت از تولیدکننده داخلی و ارائه تسهیلات بانکی در حمایت از آن ها باید در برنامه مسؤولان قرار گیرد، دغدغه های اقتصادی کشور در نگاه به درون رفع و حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به فرهنگ پشت میزنشینی و گرایش فارغ التحصیلان به کارهای ساده و پشت میزنشینی، گفت: در برخی از کشورهای توسعه یافته و مترقی، شهروندان به رغم دارا بودن مدرک دکترا به کار کشاورزی یا نجاری و غیره می پردازند و بسیاری از مردم به کار های آزاد اشتغال دارند.

 

وی با بیان اینکه باید تکیه و اتکای ما به داخل کشور باشد و ظرفیت های درونی و استعداد های کشور را به مرحله بهره‌برداری برساند، ابراز داشت: رکود موجود و اقتصاد مریض کشور که دغدغه رهبری است با نگاه به خارج و اینکه تحریم ها را برمی دارند یا برنمی دارند، رفع نمی شود و بر این اساس باید به فکر درون زایی باشیم./854/202/ب2

ارسال نظرات