۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۳۷۹۱۲
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج: 

هدف اصلی حامیان جریان داعش راه‌اندازی جنگ مذهبی است

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان این که هدف اصلی حامیان جریان داعش راه‌اندازی جنگ مذهبی است، گفت: این‌که عده ای در منطقه شیعه را کافر و برخی نیز اهل تسنن را کافر بدانند هیچ ارتباطی با اسلام اصیل ندارد.
محمد رضا تویسرکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین امروز در همایش روحانیان عقیدتی سیاسی و نظارت حوزه های مقاومت سپاه و بسیج استان های شمال‌غرب کشور که در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: خاستگاه اصلی جریان های تکفیری را باید در تفکر وهابیت جست و جو کرد.


وی با بیان این‌که جریان های تکفیری و داعشی با اعمال ننگین ضدانسانی و ضددینی مانع و چالش بزرگ جهانی شدن اسلام هستند، خاطرنشان کرد: جریان تکفیری و داعشی هیچ گونه پیوندی با بدنه اهل تسنن ندارد و نوع رفتارها و وحشی‌گری‌های آنها با اهل تسنن بیشتر از شیعیان است.


حجت الاسلام تویسرکانی با بیان این‌که تفکر وهابیت و داعشی نشان از دشمنی ریشه دار آنان با اسلام ناب محمدی(ص) دارد، افزود: متأسفانه این جریان ضدارزشی که هیچ ارتباطی با مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی ندارد، هم اکنون با حمایت کشورهای غربی و برخی از کشورهای مرتجع منطقه همراه است.


وی با بیان این‌که گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی یکی از چالش های مهم منطقه است، گفت: این جریان ضداسلامی با رفتارهایی به دور از شأن انسانی و دینی، نام اسلام را خدشه دار می کنند؛ این در حالی است که اسلام بر تحکیم دوستی، صمیمت و وحدت میان مسلمانان تأکید فراوان دارد.


نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که هدف اصلی حامیان جریان داعش؛ راه‌اندازی جنگ مذهبی است، تصریح کرد: این‌که عده ای در منطقه شیعه را کافر و برخی نیز اهل تسنن را کافری بدانند؛ هیچ ارتباطی با اسلام اصیل ندارد و هر دو مدافعان این تفکرات در حقیقت کافرند.


وی با اشاره به شیعه‌کشی و سنی‌کشی جریان های تکفیری و داعشی در عراق و سوریه با نام اسلام و با روش های بسیار زشت ضدانسانی و وحشی گری انجام می گیرد، گفت: داعش تمام قد به مبارزه با اسلام برخاسته که با یاری خدا و همت مسلمانان این جرثومه های ننگ از تاریخ اسلام و بشریت حذف می شوند.


حجت الاسلام تویسرکانی چالش های داخلی و درون نظام را دومین مانع در راه جهانی شدن اسلام ناب محمدی(ص) عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با دانشجویان از وضعیت کنونی به عنوان شرایط جنگ احزاب نام بردند که نشان می دهد نباید نسبت به چالش ها و مشکلات داخلی، بی تفاوت بود.


نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین استکبار جهانی را از دیگر موانع مهم جهانی شدن اسلام یاد کرد و گفت: اگر ملت ایران با رهبری ولایت فقیه توانست مسیر جهانی شدن اسلام ناب را فراهم کند، قطعا دیگر ملت‌های مسلمان نیز می توانند با ایمان به وعده‌های الهی به مقابله با ظالمان و رژیم های مستکبر برخیزند./935/202/ب2

ارسال نظرات