۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۳۷۵۳۹
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه:

حفظ صحیح حجاب متضمن سلامت رفتاری افراد در جامعه است

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه با اشاره به اینکه حجاب به معنی منزوی کردن زن نبوده و مانعی برای فعالیت های سیاسی، اجتماعی و علمی نیست، گفت: حفظ صحیح حجاب متضمن سلامت رفتاری افراد در جامعه است.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، خانم محمدی، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه ظهر امروز در جمع اساتید و مسؤولان حوزوی، ابراز داشت: اعمال تمام افراد جامعه در نگاه کلان اثر مستقیمی بر اجتماع دارد زیرا جامعه از واحد های کوچک اجتماعی یعنی خانواده ها تشکیل می شود و همان گونه که رفتار فرد در جامعه اثرگذار است، اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تأثیر می پذیرند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه تصریح کرد: حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار و ابعاد اجتماعی نیز هست، اگر زنان در جامعه با حجاب صحیح حضور یابند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم باقی می‌مانند و هم سلامت خانوادگی در جامعه حفظ شده و محیط خانواده تحت تأثیر خودنمایی های عده ای از زنان بدحجاب و بی حجاب قرار نمی گیرد.

 

وی با اشاره به دیگر اثرات حجاب در جامعه، اظهار داشت: حفظ صحیح حجاب موجب سلامت رفتاری افراد در مراکز اجتماعی همچون ادارات و بیمارستان ها و دیگر مکان ها شده و بزهکاری اجتماعی به حداقل ممکن می رسد.

 

خانم محمدی بیان داشت: امام خمینی(ره) در مورد فعالیت اجتماعی و اشتغال زنان همیشه این نکته را بیان می کردند که فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان در صورت رعایت حدود شرعی و رضایت همسر بلامانع است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه یادآور شد: بسیاری از پرونده‌های ضداخلاقی از عدم رعایت حدود شرعی نشأت گرفته است و آمار جنایی همواره زنگ خطری بوده که اندیشه گران تربیتی را نگران کرده است، یکی از آثار اجتماعی حجاب، حفظ اجتماع و سلامت اجتماعی خانواده ‌است، بالا رفتن درصد طلاق در کشور ما زنده ‌ترین شاهد این مطلب است.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: از روزی که حجاب دچار تغییر و تحول شد و آزادی‌های تعریف نشده در جامعه ما پا گرفت، سطح طلاق به میزان نگران ‌کننده ‌ای بالا رفته و میزان ازدواج رو به کاهش نهاده است و این جزء آثار اجتماعی بی‌حجابی است که جامعه را در دراز مدت به ورطه هلاکت می‌رساند.

 

وی افزود: وقتی که به صحنه تفکرات عالم می نگریم و بینش اسلام را مشاهده می‌ کنیم، به روشنی در می‌یابیم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت به مسأله زن و رابطه زن و مرد، سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا کند که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط و تفریط درک کند و کوشش نماید آن را ارائه کند.

 

خانم محمدی ادامه داد: اسلام می‌خواهد که رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، علمی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلا برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد، همه تعالیم اسلام از جمله مسأله حجاب، بر این اساس است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه در پایان اظهار داشت: حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است، این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و به ویژه به ضرر زن است، حجاب به هیچ ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و علمی نیست./857/202/ب2

ارسال نظرات