۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۶۳۵۴
امام جمعه موقت كاشان:

رسالت قرآن و امام زمان جهاني است

امام جمعه موقت كاشان رسالت قرآن و امام زمان(عج) را جهاني دانست و گفت: خداوند قرآن را نازل كرده است تا كتاب هدايت براي همه انسان ها باشد نه براي يك گروه و قوم خاصي، بنابراين حكومت و رسالت امام عصر(عج) نيز جهاني است و جهان را از ظلم و ستم نجات مي دهد.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار دوشنبه شب در محفل انس با قرآن، يادبود امام راحل و شهداي پايگاه ملامحسن فيض كاشاني در مسجد آيت الله رضوي(ره) شهرستان كاشان، گفت: پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد، من دو گوهر گرانبهاي كتاب خدا و اهل بيت(ع) را در ميان شما به ارث مي گذارم.

 

وي نخستین ويژگي قرآن و عترت را ثقلين، دو گوهر گرانبها و سنگين وزن به لحاظ ارزش دانست و افزود: تا زماني كه به اين دو گوهرگرانبها متوسل و چنگ بزنيد و پيروي كنيد هرگز گمراه نخواهيد شد.  

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: قرآن و اهل بيت(ع)  هرگز از يكديگر جدا نمي شوند تا روز قيامت كه در حوض كوثر بر من وارد شويد.

 

به گفته وي، در پيروي همزمان از قرآن و اهل بيت(ع) هيچ گمراهي وجود ندارد چرا كه هردو عين هدايت و خود هدايت هستند.

 

امام جمعه موقت كاشان ويژگي سوم كتاب الله و عترت را عدم جدا شدن قرآن و اهل بيت(ع) از يكديگر دانست و افزود: قرآن و اهل بيت(ع) دو وجه تشابه دارند و مثل يكديگر هستند، چرا كه دو چيز اگر با يكديگر اختلاف داشته باشند هيچ موقع با يكديگر جمع نخواهند شد.  

 

وي همچنين با اشاره به تشابهات بين قرآن و امام و زمان(عج) گفت: قرآن و امام زمان(عج) هر دو داراي عصمت هستند، عصمت قرآن در اين است كه هيچ بطلاني و عيبي و نقصي نمي تواند از هيچ ناحيه به آن وارد شود، و امام زمان نيز اينگونه است و در زيارت جامع كبيره خطاب به اهل بيت(ع) از جمله امام زمان مي فرمايد، خدا هر دو شما ا از لغزش حفظ كرده است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار بیان کرد: قرآن و امام زمان داراي كرامت و كريم هستند از اين رو كريم سود و بهره رايگان فراواني براي مردم دارد و آقا است و آقايي مي كند، خداوند مي فرمايد، قرآن كريم و آقا است چرا كه كرامت دارد و كريم است به طوري كه  نگاه به قرآن و تلاوت قرآن ثواب دارد وقرآن، كالاي ارزان شما گران مي خرد و خريداركالاي معيوب شما نيز هست.

 

به گفته وي، سومين ويژگي قرآن، هدايتگري است و كتاب هدايت است و امام زمان نيز هادي و هدايت كننده مردم به راه راست است و همه مردم در زمان ظهور امام زمان(عج) به بركت حضور ولي عصر(عج) به راه راست هدايت مي شوند.

 

امام جمعه موقت کاشان همچنين از قرآن و امام زمان(عج) به عنوان نور خداوند نام برد و افزود: قرآن كتابي است كه هم معاني آن آشكار است و هم نور الهي است كه نازل شده است و در مورد امام زمان نيز گفته مي شود، حضرت نورخدا بر روي زمين است و به قدري تابناك است كه هيچكس تحمل آن را ندارد.

 

به گفته وي، قرآن و امام زمان(عج) هر دو زيبا هستند و زيبا ترين و بهترين گفتارها در قرآن كريم است، روايت است پيامبراكرم(ص) فرمود، فرزندي از نسل من بنام حضرت مهدي(عج) خواهد آمد كه هم جوان و هم زيباترين مردم است و چهره اش مانند ماه درخشان است و در بين اهل بهشت نيز به لحاظ زيبايي، طاووس اهل بهشت است.

 

حجت الاسلام اسلامي تبار، گفت: قرآن و امام زمان(عج) سبب بركت هستند، پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، قرآن را كه ما نازل كرديم با بركت است و اهل بيت(ع) نيز براي همه اهل عالم با بركت است.

 

به گفته وي، هم قرآن و هم امام زمان(عج) عنوان خاتم را دارند و قرآن مهرپايان و آخرين كتاب آسماني است و امام عصر(عج) نيز خاتم الاوصيا است، از اين رو به امير مومنان(ع) مي گوييم سيد الاوصيا، اما به امام زمان مي گويم خاتم الاوصيا كه آخرين وصي خدا است.

 

امام جمعه موقت كاشان، رسالت قرآن و امام زمان(عج) را جهاني دانست و افزود: خداوند  قرآن را نازل كرده است تا كتاب هدايت براي همه انسان ها باشد نه براي يك گروه و قوم خاصي، بنابراين حكومت و رسالت امام عصر(عج) نيز جهاني است و جهان را از ظلم و ستم نجات مي دهد.

 

وي با بيان اينكه هردو رحمت و شفا براي مومنين هستند، ادامه داد: خدا مي فرمايد، ما قرآن را براي شفا و درمان بيماري روحي نازل كرديم ضمن اينكه شفا بخش بيماري هاي جسمي نيز هست.  

 

حجت الاسلام اسلامي تبار يادآورشد: اميرمومنان(ع) در باره امام زمان مي فرمايد، هنگامي كه امام زمان ظهور كند، وجود حضرت سبب شفا و رحمت براي همه مردم است.

 

امام جمعه موقت كاشان همچنين با اشاره به اينكه قرآن و امام زمان(عج) هر دو مظهر حق هستند، گفت: خداوند به پيامير(ص) مي فرمايد، كتابي كه بر تو نازل كرديم، كتاب حق است و در مورد امام زمان(عج) نيز مي فرمايد، بهترين نمونه حق است و با ظهور خود  كل حق خواهد آمد./202/1307/ب1

ارسال نظرات