۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۳۵۶۳۴
عضو هيأت علمی جامعه المصطفی العالميه:

قرآن کتاب سال و شفادهنده همه بیماری های درونی است

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی العالميه با اشاره به اينكه اگر مردم به سراغ قرآن بروند، قرآن شفاي دهنده همه بيماري دروني است، گفت: هركس به قرآن متوسل شود و انس با قرآن داشته باشد از همه بيماري هاي دروني به دور خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي حجت الاسلام والمسلمين ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا درکاشان، حجت الاسلام ناصر رفيعي، پنجشنبه شب در محفل انس با قرآن در آستان مقدس امامزاده محمد اوسط در جوشقان استرک، با اشاره به اينكه معرف قرآن خود قرآن است، گفت: قرآن کريم خودش مي گويد، من چهار ويژگي موعظه، شفا، هدايت و رحمت هستم.

 

وي قرآن را کتاب موعظه دانست و افزود: بهترين موعظه، بهترين نصيحت در قرآن است كه در آن نه غم و نه غش و دغل است، قرآن بيش از 285 قصه دارد و حدود يكهزار و 400 آيه در رابطه با قيامت و 500 آيه در رابطه با احكام دارد و در كل قرآن يك كتاب به معناي كامل موعظه است.

 

حجت الاسلام رفيعي با تأكيد بر اينكه قرآن دهها داستان دارد، يادآور شد: افرادي بودند كه با يك آيه قرآن برگشتند و در مسير حق قرار گرفتند و دست از گناه و معصيت برداشتند، بنابراين اگر كسي يك آيه از قرآن را بفهمد كافي است.

 

قرآن کتاب شفاي دردهاي دروني

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی العالميه از قرآن به عنوان قرآن کتاب شفا نام برد و افزود: قرآن به معناي اين نيست كه  بيمارستان باشد و بيماران جسمي را شفا دهد هر چند آياتي براي بهبود دردها در قرآن است و مؤثر است، اما قرآن براي شفاي بيماري نازل نشده است و هدف اين نيست بلکه قرآن شفادهنده دردهاي دروني کينه و بُخل و حسد است.

 

 حجت الاسلام رفيعي افزود: اگر کسي سوره يوسف را بخواند، ديگر هيچ كينه اي در دل نخواهد داشت و اگر قصه ايوب را بخواند، صبر پيدا خواهد کرد.

 

 وي با اشاره به اينکه  اگر کسي قرآن را بخواند ازدواج را سخت نمي گيرد، گفت: رهبر معظم در فرمايشات اخير خود تأکيد بر انجام ازدواج هاي آسان و سخت گيري طلاق ها داشت.

 

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی العالميه با اشاره به اينكه اگر مردم به سراغ قرآن بروند، قرآن شفاي دهنده همه بيماري دروني است، افزود: هركس به قرآن متوسل شود و انس با قرآن داشته باشد از همه بيماري هاي دروني به دور خواهد بود.

 

گوته دانشمند نابغه آلماني معتقد است قرآن جهان را اداره مي كند

حجت الاسلام رفيعي همچنين از قرآن به عنوان كتاب هدايت نام برد و افزود: گوته دانشمند نابغه آلماني مي گويد، من تحت تبليغات مسيحيت با قرآن ميانه خوبي نداشتم اما يك روز قرآن را به من دادند و بعد از مطالعه  متوجه شدم، قرآن مانند مغناطيس مرا جذب خود كرده است و من معتقدم اين كتاب جهان را اداره مي كند.

 

وي ادامه داد: امروز با وجود هجمه هايي كه بر عليه قرآن و اسلام شده و با وجود قرآن سوزي هايي كه در اروپا انجام مي شود اما قرآن در اروپا يكي از پرفروش ترين كتاب ها است.

 

به گفته وي، امروز اسلام هراسي و اسلام ستيزي و ظهور داعش با هدف جلوگيري از توسعه و گسترش اسلام در اروپا است، چرا كه معتقد هستند اسلام  امروز دين دوم در اتريش است اما در آينده نزديك به دين اول اين كشور تبديل خواهد شد.

 

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: براي جلوگيري از موج اسلام گرايي در اروپا، اسلام و مسلمانان را متهم به قتل و غارت كردند و تروريست هاي داعش با نام اسلام همان كاري را انجام مي دهند كه خوارج  انجام دادند و به وسيله داعش كاري مي كنند تا اسلام را از قلب اروپا خارج كنند كه تا حدودي نيز در نقشه خود موفق شده اند.

 

قرآن كتاب رحمت است

حجت الاسلام رفيعي همچنين از قرآن به عنوان كتاب رحمت نام برد و يادآور شد: قرآن كتاب رحمت است اما به شرطي كه انسان خودش ر ا در معرض قرآن قراردهد و هر روز قرآن بخوانيد حتي اگر شبي يك سوره‹‹ قل هوالله›› بخوانيد، چرا كه اگر كسي سوره ‹‹ قل هوالله›› سبب خواهد شد فرشتگان در تشييع جنازه اش حاضر شوند.

 

عضو هيأت علمی جامعه المصطفی العالميه تأكيد كرد: قرآن انس، نورانيت و ارتباط مي آورد و نور چشم را زياد مي كند، از اين رو جوانان با قرآن مأنوس باشند كه قرآن به اين سادگي به ما نرسيده است و تنها از ماه رمضان نيست و كتاب سال است./1307/202/ب2

ارسال نظرات