۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۳۵۲۶۸
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

کار بدون قرآن با برکت همراه نمی‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه اگر کارهایمان را با قرآن ساماندهی نکنیم، رنگ منیت به خود می‌گیرد، گفت: کار بدون قرآن با برکت همراه نمی‌شود و خدای متعال در این باره فرموده آن کارهایی که رنگ منیت به خود می‌گیرند، تاریخ مصرف دارند و روزی تمام خواهند شد.
عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بعدازظهر امروز در دیدار نمایندگان مردم استان، شورایاران و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: شورا، یکی از بروز و ظهورهای دینی است و از این منظر دارای اهمیت بالایی است.

 

در دین اسلام موضوع برکت یک واقعیت آسمانی است

وی در ادامه با بیان این‌که در دین موضوع برکت یک واقعیت آسمانی است، تصریح کرد: کاری که قرآنی باشد و برای رضای خدا انجام شود، صاحب برکت می‌شود، زیرا خدای متعال همواره برکت را در کنار نام قرآن قرار داده است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه اضافه کرد: وقتی خدای متعال نام قرآن را به نام ذکر آورده است، می‌فرماید این قرآن ذکر با برکتی است که خدای متعال به شما عنایت کرده است.

 

کار بدون قرآن با برکت همراه نمی‌شود

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در جای دیگر می‌فرماید، این کتاب و قرآن پر از برکت است و ما هم برای این که کارهایمان با برکت همراه شود، باید همه چیزمان را با قرآن ساماندهی کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر کارهایمان را با قرآن ساماندهی نکنیم، رنگ منیت به خود می‌گیرند تصریح کرد: کار بدون قرآن با برکت همراه نمی‌شود و خدای متعال در این باره فرموده آن کارهایی که رنگ منیت به خود می‌گیرند، تاریخ مصرف دارند و روزی تمام خواهند شد.

 

همه مسائل ما مرتبط با مسائل دینی و قرآنی است 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر این که همه مسائل ما مرتبط با مسائل دینی و قرآنی است، افزود: حضرت ابراهیم پس از ساخت خانه خدا از خدای متعال درخواست کرد که آنجا را شهری قرار دهد و در جای دیگر پس از اینکه مکه به شهری تبدیل شده، درخواست می‌کند تا امنیت در این شهر برقرار شود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: پس از تحقق امنیت، حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد تا اهل این شهر را از ثمرات و محصولات غذا و همه ابزارهای مورد نیاز زندگی بهره‌مند کند و این مهم نشان می‌دهد که تنها خدای متعال این کارها را انجام می‌دهد و سایر عوامل، ابزار و وسیله هستند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضرت ابراهیم از خدای متعال می‌خواهد به کسانی که به روز رستاخیز ایمان دارند، از ثمرات و محصولات این عالم بهره‌مند کن، اما خدای متعال در پاسخ می‌گوید آن‌هایی که کافر هم هستند باید از ثمرات و محصولات این عالم بهره‌مند شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: آلودگی صوتی، ریزگردها، آب آشامیدنی و ترافیک از مصادیق امنیت در این دوران به شمار می‌آیند و مسؤولان باید تلاش کنند که این معانی را در بالاترین کیفیت فراهم کنند.

 

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: در حوزه پزشکی این خدای متعال است که شفا دهنده است و دارو، پزشک و هر کار درمانی همگی ابزار و وسیله به شمار می‌آیند.

 

وی ابراز کرد: خیلی وقت‌ها کارهایمان به بن بست می‌رسند، مسؤولان می‌خواهند کاری انجام بدهند اما کارها پیش نمی‌رود در حالی که اگر به در خانه خدا برویم، خدا از راه‌هایی که هیچ‌گاه فکر آن به ذهن انسان خطور نمی‌کند، مشکلات را از پیش رو بر می‌دارد که نمونه آن را در دریاچه ارومیه که با افزایش نزولات آسمانی برطرف شد، می‌بینیم.

 

خداوند اثرگذار و محیط بر عالم است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خدای متعال تحت تأثیر عالم نیست تصریح کرد: خداوند محیط بر عالم و اثرگذار در عالم است و فقط خداوند است که در همه چیز عالم اثرگذار است و این معانی را باید با جدیت و حساسیت بیشتری دنبال کنیم.

 

خداوند به آن کسی که کافر است متاع قلیل می‌دهد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند به آن کسی که کافر است متاع قلیل می‌دهد اظهار کرد: قلیل شامل همه آن چه که در دنیا هست می شود خدای متعال می‌فرماید اگر مؤمنان کافر نمی‌شدند کاری می‌کردم که سقف خانه کافران هم از طلا درست شود زیرا این‌ها متاعی قلیل است.

 

وی در پایان گفت: مسؤولان و مدیران شهری زمانی که به رفاه مردم فکر می‌کنند باید رفع نیازهای مادی همه آحاد جامعه، چه کافر و چه مسلمان را در نظر داشته و حق همه را پرداخت کنند./202/873/ب1

ارسال نظرات