۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۰۶۰
حجت الاسلام روانبخش:

سازمان ملل ابزار سلطه جویی قدرت های استکباری است

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام با بیان اینکه سازمان ملل هیچ گاه در راستای حمایت از مردم دنیا عمل نکرده است، گفت: سازمان ملل و شورای امنیت از همان ابتدا برای اعمال فشار موجّه بر ملت های دنیا ایجاد شده و در واقع ابزار کار قدرت ها هستند.
حجت الاسلام روانبخش

حجت الاسلام قاسم روانبخش، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره خروج عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر سازمان ملل، گفت: آنچه برای سازمان ملل مهم است دست یافتن به اهدافشان است و مباحثی چون حقوق بشر برای آن ها اصالت ندارد.

 

وی با بیان اینکه سازمان ملل هیچ گاه در راستای حمایت از مردم دنیا عمل نکرده است، افزود: سازمان ملل و شورای امنیت از همان ابتدا برای اعمال فشار موجّه بر ملت های دنیا ایجاد شده و در واقع ابزار کار قدرت ها است.

 

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: برای نمونه در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران،  قطعنامه 598 زمانی صادر شد که عراق در حال شکست کامل و صدام در خطر بود و طی هشت سال پیش از آن با وجود جنایات بیشمار صدام، سازمان ملل سکوت پیشه کرده بود.

 

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن با بیان اینکه امروز نیز عربستان جنگ یمن را با پشتوانه آمریکا و در سکوت کامل سازمان ملل آغاز کرده است، اظهار کرد: سازمان ملل تحت فشار افکار عمومی مجبور شد برای کشتار کودکان موضع بگیرد اما بلافاصله با فشار امریکا و عربستان از موضع خود عدول کرد.

 

ابراز ناراحتی بان کی مون از حذف نام عربستان، توجیهی برای افکار عمومی بود

وی با اشاره به دردناک خواندن حذف نام عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر از سوی بان کی مون، گفت: این بیانات برای حفظ آبرو هست که بگویند ما هم دلمان می سوزد و بی تفاوت نیستیم اما برای تأمین بودجه سازمان و جلوگیری از تضعیف آن چاره ای نداریم.

 

مستکبران به هر طریقی در پی سلطه بر کشورها و ملت ها هستند

حجت الاسلام روانبخش درباره نقش پول در مناسبات سیاسی جهان خاطرنشان کرد: آنچه برای مستکبران اصل است، سلطه بر کشورها و ملت ها از هر طریقی است؛ از این رو برای سلطه مزدوران خود بر ملت ها نیز از هیچ اقدام و کمکی دریغ ندارند.

 

وی افزود: برای نمونه، اکنون که عربستان خودش نمی تواند بر ملتش مسلط شود، آمریکا به حمایت از او برخاسته و حتی در جنگ یمن و بحرین نیز از آل سعود حمایت می کند. از سوی دیگر برای هموار کردن مسیر جنایات عربستان، از او می خواهد که ببه سازمان ملل پول بدهد.

 

عربستان نقش صدام دیروز را برای امریکا بازی می کند

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، عربستان را عامل و نوکر حلقه به گوش امریکا دانست و گفت: امروز عربستان نقش صدام دیروز را برای آمریکا بازی می کند و این دو با پاس دادن قدرت و دلار اهداف خود را در منطقه پیش می برند.

 

حجت الاسلام روانبخش یادآور شد: این در حالی است که اگر امریکا و سازمان ملل واقعا حامی حقوق بشر بودند نسبت به تبعیض ها و موارد متعدد نقض حقوق بشر در عربستان که اگر یکی از آن ها در ایران دیده می شد جنجال ها به راه می انداختند، سکوت نمی کردند.

 

چگونه می توان از سازمانی که تحت سلطه مستکبران تغییر موضع می دهد انتظار حمایت داشت؟

حجت الاسلام روانبخش درباره پیام این اقدام سازمان ملل برای افرادی که در داخل چشم امید به نهادهای بین المللی دوخته اند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) از همان ابتدا فرمودند «سازمان ملل و شورای امنیت، ابزار دست استکبار هستند» و تکلیف مردم را روشن کردند اما جریانات سیاسی خود را به خواب می زنند.

 

وی با اشاره به این سخن امیرمؤمنان حضرت علی(ع) که می فرمایند  اگر دل به دشمن ببندید انصاف از شما برداشته می شود، افزود: کدام ملت است که از جایگاهی که تحت سلطه مستکبران و به نفع آنان دائما تغییر موضع می دهد انتظار حمایت داشته باشد؟ چه رسد به ملت انقلابی ایران که سال هاست با استکبار دست و پنجه نرم می کنند.

 

هر جا قدرت داشتیم توانستیم حرفمان را پیش ببریم

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ما در 38 سال اخیر یک بار ندیده ایم نهادهای بین المللی از ما حمایت کنند؛ هر جا قدرت داشتیم توانستیم حرفمان را پیش ببریم و هر جا نداشتیم آن ها رأی خود را پیش برده اند؛ در برجام هم اگر به غنی سازی 20 درصد نرسیده بودیم اجازه فعالیت همین 5 هزار سانتریفیوژ هم نمی دادند و اگر قدرت موشکی ما نبود قطعا مشکلات دیگری برای ما ایجاد می کردند.

 

وی ادامه داد: البته این به معنای این نیست که با سازمان های جهانی تعامل نداشته باشیم بلکه باید تا حد امکان پیگیری داشت اما اینکه برای حل مشکلاتمان به آن ها امید داشته باشیم اشتباه است./301/930/ب1

ارسال نظرات