۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۴۳۴۸۶۳
استاد حوزه علمیه:

تقوای دل یکی از بزرگ ترین شعائر الهی است

استاد حوزه علمیه انفاق اموال را یکی از نشانه های مرمنان دانست و گفت: انسان های با تقوا به دلیل اعتقاد قلبی که به خداوند دارند اموال خود را در راه حق انفاق می کنند.
حجت الاسلام حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده استاد حوزه علمیه ظهر امروز در جمع نمازگزاران و روزه داران مسجد جامع استان کرمانشاه با سفارش مؤمنان به تقوا ابراز داشت: قرآن کریم در کارهایی که مربوط به تقوا و نیکی می شود مسلمانان را تشویق به همکاری و یاری به همنوعان می کند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه متقین به آخرت ایمان قلبی دارند تصریح کرد: انسان های با تقوا به دلیل اعتقاد قلبی که به خداوند دارند اموال خود را در راه حق انفاق می کنند، تقوای دل ها یکی از بزرگ ترین شعائر الهی است.

 

وی با اشاره به اینکه کلید سعادت و خوشبختی تقوای الهی است بیان داشت: تقوای الهی انسان را از زوال و تباهی نجات می دهد و به او کرامت و سعادت از جانب خداوند عطا می کند، تقوا در متعالی ترین آن در وجود حضرت علی (ع) نمایان شد.

 

حجت الاسلام حائری زاده ماه رمضان را بهترین زمان برای محاسبه نفس دانست و تأکید کرد: یکی از مراحل رسیدن به تقوای الهی محاسبه نفس و اعمال نیک است، خداوند متعال به جهت یاری و کمک به دیگران و رسیدگی به اعمال خود انسان را از آتش جهنم دور می سازد.

 

وی یادآور شد: ماه رمضان سرنوشت انسان را تغییر می دهد زیرا در این ماه انسان با خدا معامله ای خواهد کرد که سراسر خیر، ثواب و معرفت می باشد و تقدیر یک ساله انسان یک شبه رقم خواهد خورد.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: ماه رمضان قدم نهادن به سوی حضرت ولی عصر (عج) و تلاش برای ظهور ایشان است از این رو مجدانه در جهت عدم انحراف جوانان به سمت مسائل ضد دینی و فرهنگی تلاش کنیم زیرا اگر جوانان به هوی و هوس و مسائل ضد ارزشی گرفتار شوند جامعه دچار انحراف و زوال خواهد شد.

 

حجت الاسلام حائری زاده در پایان ابراز امیدواری کرد: با نگاه خاص حضرت ولی عصر (عج) مایه هدایت جوانان و عاقبت به خیری و سعادت مسلمانان و به ویژه پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد علیه تکفیری فراهم شود./202/857/ب1

ارسال نظرات