۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۳۴۵۹۰
آیت الله دری نجف آبادی:

داستان های قرآن برای افزایش ایمان و تقوای مردم است

آیت الله دری نجف آبادی بیان اینکه داستان های بیان شده در قرآن کریم سرنوشت انسان های بزرگ و با عظمتی را که برای خدا قیام کرده اند مطرح می کند، گفت: داستان های قرآن برای افزایش تقوا و ایمان مردم مطرح شده و قصد خداوند متعال این بوده است که با طرح این داستان ها، بشریت را با عالم غیب نیز آشنا کند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن کریم در مصلی اراک، با بیان اینکه داستان های بیان شده در قرآن کریم سرنوشت انسان های بزرگ و باعظمتی را که برای خدا قیام کرده اند مطرح می کند، گفت: داستان های قرآن برای افزایش تقوا و ایمان مردم مطرح شده و قصد خداوند متعال این بوده است که با طرح این داستان ها، بشریت را با عالم غیب نیز آشنا کند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به داستان اصحاب کهف در سوره مبارکه کهف، ابراز کرد: در آیات قبل از آیه 22 به سرنوشت این افراد اشاره شده که آنها چون برای خدا قیام کردند و یکتا پرست بودند برای نجات از دست دشمنان به غار کهف پناه بردند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قرآن به جزئیات این داستان و سایر داستان های مطرح شده در این کتاب آسمانی اشاره ندارد و فقط می خواهد از بیان آنها به ما درس های توحید، معاد و قیام الی الله را بدهد.

 

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: در آیه 22 سوره مبارکه کهف به کلمه باب اشاره می شود که این کلمه دارای رمز و رازهای بسیاری برای مفسران است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تعداد اصحاب کهف را دقیق در روایات مختلف مطرح نکرده و بین 3،4،5،6،7 و 8 نفر اعلام کرده اند که در قرآن کریم دقیقا در این آیات به این شماره ها اشاره می شود و می فرماید: هفت نفر بودند که با سگشان هشت نفر شدند.

 

امام جمعه اراک افزود: عدد هفت عددی کامل است که در قرآن نظیر آن در سوره زمر آیه 71 آمده که خداوند می فرماید: کافران را به صورت گروه گروه وارد جهنم می کنیم و وقتی وارد جهنم می شوند همه درها باز می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: در آیه 73 همین سوره خداوند می فرماید: وقتی بهشتیان وارد بهشت می شوند بهشت برای آنها درجه بندی است و نگهبانان بهشتی به آنها سلام می کنند و آنها با آداب و رسوم وارد می شوند.

 

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه به کلمه باب در سوره طلاق نیز اشاره شده است، ادامه داد: بنابراین معلوم می شود بکار بردن کلمه باب در قرآن کریم با حساب و کتاب و منطقی است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سگ اصحاب کهف که به عنوان هشتمین یار آنها ذکر شده کار بزرگی را در حفاظت از آنها انجام داده و نقش بزرگی را بر عهده داشته است، چرا که اگر کسی به سگ در غار می نگریسته از ترس جرأت ورود به غار را نداشته است.

 

وی تصریح کرد: قطعا هنگام خورشید طلوع در غار کهف از سمت راست و هنگام غروب آن از سمت چپ بوده و در وسط غار فضای وسیعی وجود داشته است.

 

امام جمعه اراک ابراز کرد: اشاره به تعداد اصحاب کهف از آن جهت مهم نیست که خداوند به کیفیت ها و ارزش ها اهمیت می دهد و کمیت ها چندان مهم تلقی نمی شوند./202/842/ب1

ارسال نظرات