۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۳۴۳۹۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اندیشه های شهید بهشتی ظرفیتی برای اعتلای اسلام راستین و انقلاب است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که همه تلاش ها و از خودگذشتگی های شهید بهشتی در مسیر اعتلای اسلام راستین و انقلاب بود، گفت: این روحانی انقلابی بدون توجه به تهمت و افتراها تا پای جان بر حاکمیت ارزش های اسلامی اصرار ورزید و در نهایت به شهادت رسید.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع گروهی از مبلغان و فعالان تبلیغی استان با بيان اين‌كه انقلاب اسلامي ايران از معجزات الهي و منشأ تحولاتي بزرگ در منطقه و جهان بوده است، افزود: در دوراني كه دين در شرق و غرب به عنوان افيوني براي ملت‌ها معرفي مي‌شد، انقلاب اسلامي ايران با تكيه بر آموزه هاي دين مبين اسلام و به رهبري روحانيت آگاه و مبارز نظام مستكبران و سلطه گران را در هم پيچيد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی(ره) افزود: شهيد بهشتي و ساير ياران انقلاب سهم بسزايي در قطع دستان چپاولگران از ايران اسلامي داشتند؛ از اين رو مورد كينه و غضب دشمنان انقلاب واقع شدند و به شهادت رسيدند.

 

حجت الاسلام طاهری شهادت را نهايت آرزوي مردان بزرگي چون آيت‌الله بهشتي و شهيد مطهري دانست و گفت: اين افراد اصرار بر استقلال كشور و دفاع از منافع نظام و مردم داشتند و از اين رو با خشم و غضب دشمنان روبه رو شدند.

 

وي با بیان این که شهيد بهشتي از اركان مهم انقلاب اسلامي بود كه با شهادت مظلومانه خود، حركت الهي انقلاب را بيمه كرد، گفت: شهيد بهشتي شخصيت نفوذناپذير و محكم با صلابتي داشت كه همين امر حسادت داخلي وكينه خارجي را در مورد او افزايش داد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شهداي انقلاب اسلامي و شهداي هفتم تير همواره نامشان زنده است، زيرا هميشه به عهد خود در جهت پاسداري از انقلاب پايبند بودند، افزود: مردم ايران بايد بدانند امروز آرمان و راه اين شهدا تنها با ولايت‌مداري و دفاع از ارزش‌هاي ناب اسلامي تحقق پیدا می کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: آنچه که جوهره شخصيتي و فكري شهيد بهشتي را اعتلا بخشيد، مسؤوليت‌پذيري، تكيه مداوم بر مشاوره و سنجش برهاني بحث‌ها و نظريه‌‌ها بود.

 

وی اظهار داشت:‌ روح آزادانديشي، هويت ثانويه اين شهيد بزرگوار شده بود، اما هنگامي آزاد‌انديشي شهيد مظلوم نمايان‌تر و اثربخش‌تر مي‌شود كه اين خصوصيت كم‌نظير، بنيان و بستر رفتارها و نگرش هاي تشكيلاتي آن شهيد قرار مي‌گيرد.

 

حجت الاسلام طاهری شهيد بهشتي را انديشمندي بزرگ، عالمي مجاهد و انساني متواضع خواند و اظهار داشت: شهادت شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش پايه‌هاي انقلاب اسلامي را محکم ‌و مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي استوارتر کرده است.

 

وي با بيان اين‌که حادثه هفتم تير و جنايت منافقان در اين روز هيچ گاه به دست فراموشي سپرده نخواهد شد، افزود: اين حادثه در نوع خود و تاريخ معاصر بشر بي نظير و ضايعه غير قابل جبران براي انقلاب اسلامي محسوب مي شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به کودتاها و ترورهاي شخصيت‌هاي بزرگ نظام مقدس جمهوري اسلامي تصريح کرد: فاجعه هفتم تير از جمله ضرباتي بود که دشمنان قصد داشتند با به شهادت رساندن آيت‌الله بهشتي و يارانش، مجلس را با مشکل مواجه کند.

 

وي بيان داشت: مزدوران داخلي به دستور اربا‌با‌ن غربي خود،اين جنايت هولناک را رقم زدند و مثل هميشه گمان کردند با شهادت اين افراد، انقلاب اسلامي از بين مي‌رود اما بر خلاف تصور غلط آنها اين حادثه مردم را به نظام وفادار تر کرد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: شهيد بهشتي همواره تا لحظه شهادت تابع محض رهنمودهاي رهبري بود و در طول زندگي پربار خويش تمام هم و غمش ترويج اسلام ناب محمدي(ص) و نهادينه کردن جايگاه ولايت در جامعه بود.

 

وي اظهار داشت: شهيد بهشتي تلاش فراواني جهت استحکام پايه‌هاي انقلاب اسلامي ايران انجام داد و راه‌اندازي دستگاه قضايي با محوريت احکام اسلامي از بزرگترين دستاوردهاي دوران خدمت ايشان است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، ويژگي هاي شهيد بهشتي را همراه بودن با امام، قانون مداري، اخلاق مدار و نظريه پرداز حول قانون عنوان کرد و افزود: ايشان معمار قانون اساسي و نظام قضايي کشور بود.

 

حجت الاسلام طاهری شهید بهشتی را محور مبارزه با لیبرالیسم و گروهک‌های نفاق معرفی کرد و گفت: ایشان در این مسیر با تلاش های علمی خود چهره واقعی این گروه های نفاق را برای ملت ایران معرفی کرد.

 

وی با بیان این‌که همه تلاش ها و از خودگذشتگی های شهید بهشتی در مسیر اعتلای اسلام راستین و انقلاب بود، ادامه داد: این روحانی انقلابی بدون توجه به تهمت و افتراها تا پای جان بر حاکمیت ارزش های اسلامی اصرار ورزید و در نهایت به شهادت رسید.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که شهید بهشتی تا آخرین لحظات عمر با برکت خود بر سر حاکمیت اسلام فریاد زد، بیان داشت: این شخصیت ارزشمند انقلاب با قاطعیت هر اندیشه ای که با موازین مکتب اسلام انطباق نداشت را رد می کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات