۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۳۴۰۴۴
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد:

فرهنگ جهاد و شهادت رمز پیشرفت کشور

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این‌که هر مسؤولی که از فرهنگ جهاد و شهادت فاصله بگیرد از چشم مردم خواهد افتاد، گفت: باید دانست که اگر در نظام اسلامی شهادت وجود نداشت هیچ پیشرفتی حاصل نمی شد.
رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوره علمیه قم امروز در مسجد جامع بخش شراء اظهار داشت: شهدای با خون خود افق های فقاهت را در نوردیدند.

 

وی با اشاره به مفهوم شهادت افزود: واژه شهادت مقدس ترین واژه ارزشی اسلام است و باید دانست که اگر در نظام اسلامی شهادت وجود نداشت هیچ پیشرفتی حاصل نمی شد.

 

حجت الاسلام رضوی مهر  با اشاره به شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: هر مسؤولی که از فرهنگ جهاد و شهادت فاصله بگیرد از چشم مردم خواهد افتاد.

 

وی ادامه داد: قوای سه گانه باید رویکرد خود را جهادی کنند و اگر این روحیه در کالبد نظام نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

 

استاد حوزه علمیه قم تدبیر رهبر معظم انقلاب در تحولات خاورمیانه را مورد تحسین قرار داد و گفت: مدیریت فتنه، نفوذ، بداخلاقی ها و مدیریت اعراب مرتجع منطقه و ایستادن در برابر استکبار جهانی، همگان را متحیر کرده است.

 

وی ادامه داد: مردم این دیار مردمی شجاع، غیور و با صلابت هستند که در جبهه دفاع مقدس 200 شهید والا مقام را به انقلاب و اسلام تقدیم کرده اند.

 

حجت الاسلام رضوی مهر ابراز داشت: شهیدان عبادی نیا، حسینی، سلیمی، ایزدی و گمارلو در اخلاق و تهجد مثال زدنی بودند و هر کدام ایشان مسیر انقلاب را روشن کرده اند.

 

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: آمریکا و اسرائیل باید بدانند که تهدید فایده ای ندارد چرا که شهادت خواسته فطری یک مسلمان است.

 

وی امام خمینی(ره) را از الطاف خداوند به ملت ایران دانست و گفت: امروز سنی و شیعه از افکار ناب امام راحل بهره می برند و هر روز که از انقلاب می گذرد حکمت، عرفان و فقاهت، تدبیر و اخلاق امام خمینی بیشتر نمایان می شود./202/979/ب1

ارسال نظرات