۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۳۳۷۹۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

رعد و برق از نشانه‌های عظمت خدای متعال است

نماینده ولی فقیه در لرستان رعد و برق را از نشانه‌های عظمت خدای متعال عنوان کرد و گفت: رعد و برق ترس و امید به همراه دارد و آیات 12و 13 سوره رعد که به کاربردهای فراوانی اشاره شده است نشانه یکی از معجزات الهی است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، شب گذشته،در تفسیرآیات ۱۲ و ۱۳ سوره رعد قرآن کریم که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، گفت: موضوع این آیات «رعد و برق» است.

 

وی رعد و برق را یکی از نشانه‌های عظمت خدای متعال خواند و افزود: علت نام گذاری این سوره آیه 12 سوره رعد است.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان رعد و برق را از آیات توحیدی دانست و با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِي يُرِيكُمُ الْبَرْقَ خَوْفًا وَطَمَعًا» عنوان کرد: رعد و برق از نشانه‌های عظمت خدای متعال است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که با پیشرفت علم امروز عوامل رعد و برق و صاعقه روشن شده است، اظهار داشت: دانشمندان علوم طبیعی برای این واقعه اعتراف کرده‌اند که ما پی برده‌ایم چگونه رعد و برق ایجاد میشود اما به علت‌العلل آن پی نبرده‌ایم، این علت‌العلل رعد و برق خدا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به آیات 12 و 13 سوره رعد عنوان کرد: رعد و برق سبب ترس و امید است، علت امید را فوائد آن و ترس را همان ترس انسان بیان کرد که با رخ دادن رعد و برق می ترسد چرا که سیل، آتش‌سوزی را در پی دارد.

 

وی سیراب شدن زمین، درختان، جاری شدن آب نهرها، چشمه‌ها، طراوت و شادابی هوا، پاکی و نظافت، از بین بردن میکروبها و بیماری‌ها را از جمله فوائدی خواند که در پی رعد و برق حاصل می شود.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به آیه «وَيُنْشِئُ السَّحَابَ الثِّقَالَ»، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه فرموده است که خدای شما کسی است که ابرهای سنگین به‌ وجود میآورد.

 

وی یادآور شد: دانشمندان در این زمینه گفته اند وقتی رعد و برق میزند، برق آن حرارت بسیار شدیدی ایجاد میکند و این حرارت شدید هوای اطراف را میسوزاند و فشار هوا را کم کرده به ابرها  مقداری اکسیژن اضافه میکند و در نتیجه «آب سنگین» به ‌وجود میآید.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با اشاره به معنا و مفهوم آب سنگین، عنوان داشت: آب سنگین در علم پزشکی، هسته‌ای کاربرد دارد برای شست‌ وشوی زخم‌ها از آن استفاده میکنند و میکروب‌کشی آن بالا است.

 

آب باران میکروبکش است

امام جمعه خرم آباد آب باران را میکروبکش خواند و افزود: رعد و برق برای سم‌پاشی، تغذیه، از بین بردن آفات گیاهان و درختان مؤثر است.

 

وی با اشاره به «وَيُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ» خاطرنشان کرد: در این آیه خدای متعال فرموده است رعد همچون ملائکه تسبیح خدای متعال میکند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که از نظر قرآن‌ کریم همه موجودات مشغول حمد و ثنای الهی هستند، گفت: موجودات یک نوع شعور و درکی در رابطه با چگونگی تسبیح خداوند دارند./9459/202/ب2

ارسال نظرات