۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۳۳۷۸۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد؛

برپایی نمایشگاه جامع بین المللی کتاب برای نخستین بار در استان قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی نمایشگاه جامع بین المللی کتاب برای نخستین بار در استان قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور ناشران خارجی سال جاری در قم برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس دانشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس دانشی در مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم که شامگاه سه شنبه در سالن نمایشگاه بین المللی این استان برگزار شد، گفت: این رویداد عظیم و معنوی امسال در مکان مناسبی نسبت به سال های گذشته برگزار شد.

 

وی افزود: اما متأسفانه با توجه به ظرفیت های عظیم فرهنگی و معنوی استان قم و حضور حرم حضرت معصومه(س) و حوزه های علمیه غنی در این استان باید بگوییم که قم به اندازه یک شهرستان هم فضای نمایشگاهی مناسب ندارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم دارا بودن فضای نمایشگاهی مطلوب را برای استان ضروری دانست و اظهار داشت: مسؤولانی استانی و شهر با همکاری رسانه ها و مطبوعات باید به این مهم اهتمام بورزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با اشاره به مطالبه جدی هنرمندان و مؤسسات قرآنی و فرهنگی در راستای ایجاد فضاهای مناسب برای اجرای برنامه های فرهنگی، ادامه داد: نیاز است در آینده ای نزدیک این فضا در استان ایجاد شود.

 

وی رسالت رسانه ها را نشر و ترویج مسائل فرهنگی در جامعه دانست و گفت: برپایی نمایشگاه های خوب و فاخر دینی نیز فعالیتی فرهنگی است و رسانه های استانی باید نسبت به ایجاد فضاهای فرهنگی و نمایشگاه های دینی در استان قم بیش از پیش تلاش کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این که چهارمین نمایشگاه قرآن و عترت استان قم بزرگ ترین نمایشگاهی است که در حوزه قرآن و عترت در قم برگزار شده است، ادامه داد: حضور 80 غرفه در نمایشگاه امسال نشان از رشد و فعالیت این مجموعه دارد.

 

وی با اشاره به استقبال خوب شهروندان قمی از نمایشگاه، افزود: البته کاستی هایی در بخش اطلاع رسانی وجود داشت و در صورت جبران و رفع این نقیصه شاهد استقبال بیشتر مردم در نمایشگاه های بعدی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دانشی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاه بزرگ دیگری تا پایان سال جاری در بخش قرآن و عترت خبر داد و اظهار داشت: در این نمایشگاه مؤسسات فعال قرآنی تفسیری حضور خواهند داشت.

 

وی همچنین از برپایی نمایشگاه جامع بین المللی کتاب برای نخستین بار در استان قم خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه نیز در سال جاری برگزار خواهد شد و رایزنی هایی در مورد مکان این نمایشگاه(مصلای قدس) و حضور ناشران خارجی صورت گرفته و امیدواریم شاهد برپایی نمایشگاهی فاخر و در شأن قم باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه از 15 تیرماه جاری نیز شاهد برپایی نمایشگاه تابستانه کتاب در سطح استان خواهیم بود، تصریح کرد: این نمایشگاه نیز به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و انتظار داریم شاهد حضور چشمگیر ناشران در این نمایشگاه باشیم./907/پ202/ی

ارسال نظرات