۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۳۲۸۵۷
مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی مطرح کرد؛

حضرت خديجه وفادارترین شخص به پیامبر اکرم در امر تبلیغ دین

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: حضرت خديجه(س) وفادارترین کسی بود که شخص پیامبر اکرم(ص) را در امر تبلیغ دین آماده می‌کرد، همه ثروت خود را به پیامبر اکرم(ص) داد و رسول خدا آن را در راه تبلیغ دین خرج کردند.
حضرت خدیجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا مرتضي نجفي قدسي مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی شامگاه پنج شنبه در سومین آیین نكوداشت ام المؤمنين حضرت خديجه كبري(س) که در مصلای تهران برگزار شد با قرائت متني از آيت الله نوري همداني، اضهار داشت: حضرت خديجه كبري(س) نخستين زن پيامبر و مادر حضرت زهرا(س) است كه از جمله چهار زن اهل بهشت هستند، ايشان در كنار حضرت زهرا(س)، آسيه زن فرعون و مريم آلِ عمران در بهترين جايگاه بهشت خواهند بودند.

 

وي ادامه داد: حضرت خديجه(س) وفادارترین کسی بود که شخص پیامبر اکرم(ص) را در امر تبلیغ دین آماده می‌کرد، از دیگر امتیازات ایشان این بود که همه ثروت خود را به پیامبر اکرم(ص) داد و رسول خدا آن را در راه تبلیغ دین خرج کردند.

 

نجفي قدسي با بیان اینکه بعد از وفات حضرت خديجه(س) دختر ایشان حضرت زهرا(س) بسیار بهانه گیری می‌کردند، خاطرنشان کرد: وقتی حضرت زهرا(س) به دنبال مادر می‌گشت پیامبر اکرم(ص) به بهانه‌های مختلف او را دلداری می‌دادند تا اینکه جبریل بر پیامبر نازل شد و گفت که حضرت خديجه(س) در بهترین قصرهای  بهشت قرار دارد و در بهترین شرایط زندگی می‌کند.

 

نماينده آيت الله نوري همداني با اشاره به اینکه حضرت خديجه(س) در 25 سال تبلیغ دین در کنار پیامبر اکرم(ص) بودند، یادآور شد: حضرت خديجه(س) در بسیاری از موارد خود را در راه پیامبر فدا کردند و نگذاشتند که ایشان آسیب ببینند اما با این وجود هرگاه پیامبر با صورت خونی به منزل می‌آمدند نیز ایشان را درمان و دلداری می‌دادند تا از راه تبلیغ خسته نشوند.

 

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز به حضرت خديجه(س) احترام زیادی می‌گذاشتند و در بسیاری از کارها نیز با ایشان مشورت می‌کردند، جایگاه حضرت خديجه(س) آنقدر رفیع و بالا است که در شب معراج رسول اکرم(ص) به جبریئل گفت آیا حاجتی داری و ایشان نیز گفتند که سلام خدا و مرا به حضرت خديجه(س) برسان و بعد از سلام رساندن پیامبر اکرم(ص) به حضرت خديجه(س) موضوع را گفتند و ایشان نیز پاسخ دادند که حق خدا سلام است و سلام بر او و جبرئیل او باد.

 

نجفي قدسي در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) بعد از فوت حضرت خديجه(س) هرگاه نام ایشان می‌آمد اشک در چشمانشان حلقه زده و می‌گفتند بعد از حضرت خديجه(س)  هیچکس برای من جای او را به عنوان همسر نخواهد گرفت؛ امید است بیش از این در رابطه با شناخت حضرت خديجه(س) و شخصیت ایشان تلاش صورت بگیرد./816/202/ب2

ارسال نظرات