ضرورت توجه به فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجتالاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش تقویت تولید ملی و سرمایهگذاری برای بانوان فرهیخته استان و بررسی نقش خانواده ها در تولید و حمایت از مشاغل کوچک نشان داد که با نوعی بیاعتمادی به شرکتهای سرمایهگذاری روبهرو هستیم و همین بی اعتمادی مانع از آن شد تا مجموعههای کارآفرین شکل بگیرد.
وی افزود: وقتی ما تجربه تلخ سرمایهگذاریهای گذشته را در استان و حتی سطح ملی داریم، کمتر میتوان در مردم باور و اعتماد تأسیس یک شرکت و یا مرکز تولیدی و سرمایهگذاری را به وجود آورد که زمینه ارائه توانمندیها را داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: به جای کلینگری در مباحث اقتصاد مقاومتی بهتر است مصادیق روشن مورد توجه قرار گیرد.
حجت الاسلام ستوده بر ضرورت اولویتبندی در این زمینه به نفع تقویت اقتصاد و تولید داخلی تأکید کرد و افزود: ما در تغذیه فکری باید مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم تا در قالب یک شبکه منسجم بتوانیم اهداف، برنامهها و سیاستگذاریها را به معنای درست و واقعی انتقال دهیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تأکید بر لزوم توجه فعالان فرهنگی به فرهنگ سازی و گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: فرهنگ در تمامی زمینه ها نقش اساسی دارد و نگاه فرهنگی به ویژه از سوی فعالان فرهنگی سبب پیشرفت هر چه بیشتر گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه کار پژوهشی در مصداق یابی براساس اولویتها باید در دستور کار قرار گیرد، بیان کرد: به دور از ارائه نظریههای تئوری در گذر از مفهومسازی باید سه نگاه متفاوت در فرهنگسازی و گفتمانسازی اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد که تولید ملی، مدیریت جهادی و محوریت خانواده در تحقق این مبانی حائز اهمیت است.
حجت الاسلام ستوده اظهار داشت: در تولید ملی نیز باید تقویت تولید داخلی، الگوی مصرف و مشارکت همگانی بهعنوان یک اصل و اساس کارها مورد توجه قرار گیرد که مصداق حمایت از تولید ملی بهعنوان یک مدیریت جهادی را میتوان در مشارکت بالای زنان در ایجاد شرکتهای سرمایهگذاری مشاهده کرد که به معنای واقعی میتواند نقطه عطف در ایجاد تحولات بنیادین باشد./937/202/ب2