۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۳۲۳۰۷
استاد دانشگاه مطرح کرد؛

نظریه توهم توطئه وسیله ای برای بی اعتبار کردن هشدارهای انسان های آگاه

حجت الاسلام حدادپور گفت: نظریه توهم توطئه وسیله ای برای بی اعتبار کردن هشدارهای انسان های آگاه است، جنایتکاران با استفاده از این روش به جای پاسخ منطقی به افکار عمومی با حمله به شخصیت افراد آگاه و متوهم جلوه دادن آن ها حرفشان را از پایه و اساس بی ارزش کرده و از تأثیر آن در ذهن مخاطب جلوگیری می کردند.
توهم توطئه

حجت الاسلام محمدرضا حداد پور، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با  نظریه توهم توطئه، گفت: سال ها قبل چیزی به نام «تئوری توطئه» وجود نداشت، افرادی که امروز تحت برچسب «تئوریسین توطئه» نظراتشان رد و حتی به تمسخر گرفته می شود آن زمان فقط به عنوان منتقد شناخته می شدند.

 

وی ادامه داد: دلیل این امر این است که در آن زمان اطلاعات ارزش چندانی نداشت، در واقع تا پیش از همه گیر شدن وسایل ارتباط جمعی و ورود به عصر ارتباطات انتقال اطلاعات به دیگران کار بسیار مشکلی بود.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اطلاعات بایستی دست به دست و زبان به زبان منتقل می شد که طبیعتا زمان زیادی می برد و گاه مطلب به قدری دیر به دست مخاطب می رسید که تاریخش گذشته شده بود و کارایی چندانی نداشت، اما با ورود به عصر ارتباطات دریچه جدیدی به روی انسان ها گشوده شد و امکان ارسال سریع تر اطلاعات فراهم شد و در کمترین زمان طیف وسیعی از مخاطبان در جریان اطلاعات قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام حدادپور اظهار داشت: به این ترتیب رازهای زیادی برملا می شد و انسان های هوشیار این امکان را به دست آورده بودند که مردم را متوجه جنایاتی کنند که با بهره گیری از جهل انسان ها و در سکوت مطلق از سوی دست های پشت پرده به انجام می رسید.

 

وی در ادامه گفت: این جا بود که از چند دهه قبل اصطلاح «توهم توطئه» از سوی یک نویسنده آمریکایی و حامی رژیم اسرائیل و عضو شورای امنیت ملی آمریکا ابداع شد تا به وسیله آن هشدارهای انسان های آگاه بی اعتبار شده و در نطفه خفه شود.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: جنایتکاران با استفاده از این روش به جای پاسخ منطقی به افکار عمومی با حمله به شخصیت افراد آگاه و متوهم جلوه دادن آن ها حرفشان را از پایه و اساس بی ارزش کرده و از تأثیر آن در ذهن مخاطب جلوگیری می کردند.

 

حجت الاسلام حداد پور بیان داشت: مقام معظم رهبری در رد نظریه توهم توطئه فرمودند: خردمندانه نیست که انسان دشمن را نبیند و وجود او را عدم فرض کند، چطور علیه ما توطئه نیست؟ در اول پیروزی انقلاب آشکارا با انقلاب مخالفت شد و این سلسله تا امروز ادامه دارد و ما امروز به معنای حقیقی کلمه در دنیا دشمن داریم. /869/302/ب2

ارسال نظرات