۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۳۲۲۰۷
کارشناس مسائل دینی:

همه با هم باید فرهنگ اسلامی را در جامعه زنده کنیم

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که همه باهم باید فرهنگ اسلامی را در جامعه زنده کنیم، گفت: در مقابل تهاجم فرهنگی نباید سکوت کنیم و روحانیان وظیفه دارند مردم را از اهداف دشمن در مسأله فرهنگ با خبر کنند.
فرهنگ

حجت الاسلام حسن موسی زاده کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با بحث فرهنگ، گفت: بهترین کتابی که انسان ها می توانند فرهنگ خودشان را ازآن یاد بگیرند، قرآن است.

 

وی افزود: قرآن کتاب جامعه ای بوده که در مورد تمام مسائل مردم در آن بحث شده که آیه ی 4 سوره ی ابراهیم نشان گر این مسأله بوده که تمام فرهنگ در این آیه بیان شده است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با توجه به این که فرهنگ مسلمانان با غیر مسلمان فرق دارد، اظهار داشت: روش فرهنگ دین اسلام از کتاب قرآن و روایات اهل بیت برگرفته شده است به همین خاطر فرهنگ اسلامی با دیگر فرهنگ ادیان، فرق های زیادی را دارا است.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه یکی از بزرگترین مشکلات مردم ایران این است که فرهنگ خود را نشناخته و فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ خدایی کرده اند.

 

استاد حوزه علمیه انار با بیان این که رهبر انقلاب اسلامی همیشه از تهاجم فرهنگی صحبت می کنند، خاطرنشان کرد: دشمن همیشه خواسته، باور های دینی را از مردم بگیرد و به جای فرهنگ دینی، فرهنگ خودشان را به مردم عرضه بدارند که مردم ایران باید با بصیرت کامل از فرهنگ اسلامی دفاع کنند.

 

وی یادآور شد: فرهنگ تروریستی از اهداف دشمن بوده که روز به روز وارد کشور می شود و مردم نسبت به این مسأله جاهل بوده و مردم بدانند که خطر فرهنگ از اقتصاد و سیاست هم بالاتر است.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به این که بهترین فرهنگ را اهل بیت دارند، ابراز داشت: مردم می توانند با خواندن زندگی نامه اهل بیت، فرهنگ اهل بیت را در زندگی خود جاری کنند و دشمن را با اجرای فرهنگ دینی، شکست دهند.

 

وی یادآور شد: ایجاد کردن فرهنگ عمومی در کشور به وسیله مسؤولان به دست می آید، همچون مسائلی مانند جمعیت، حجاب و دیگر مسائل که می توانند با فرهنگ سازی، مردم را به فرهنگ دینی دعوت کنند.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که اسلام دین کاملی بوده و مردم نمی توانند بگویند دین اسلام کامل نیست، اظهار داشت: زمانی که فرهنگ اسلامی در جامعه حکم فرما باشد، دیگر مردم به جای این که از تولیدات خارجی دفاع کنند از تولید داخلی حمایت کرده و کارخانه ای برشکسته نمی شود.

 

وی با اشاره به این که همه باهم باید فرهنگ اسلامی را در جامعه زنده کنیم، خاطرنشان کرد: در مقابل تهاجم فرهنگی نباید سکوت کنیم و روحانیان وظیفه دارند مردم را از اهداف دشمن در مسئله فرهنگ با خبر کنند./9707/302/ب3

 

ارسال نظرات