۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۳۲۱۴۷
حجت الاسلام ماندگاري:

عمل خالص جز از ایمان خالص بر نمی خیزد

حجت الاسلام ماندگاري گفت: رنگ لباس شهدا رنگ تقوا بود، شهداي ما به دنبال اسم و رسم و خودنمايي نبودند و عملشان فقط براي خدا و خالصانه بود و عمل خالص جز از ایمان خالص بر نمی خیزد.
حجت الاسلام ماندگاري

حجت الاسلام ماندگاري، کارشناس مذهبی رسانه ملي و استاد دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تاثير اخلاص در عمل، گفت: يكي از رموز موفقيت شهداي ما در هشت سال دفاع مقدس مسأله خداباوري بود.

 

وی ادامه داد: جوانان ما بايد در تمام شئونات زندگي خود اعم از تحصيل، ازدواج و كار خدا را باور داشته باشند و فقط به او تكيه كنند، اگر خدا را باور داشته باشي آنگاه خدا ياورت مي شود، در روايت داريم "كن لي اكن لك" اگر بنده براي خداي خود كار كند خداوند متعال با تمام خدايي اش براي او كار مي كند.

 

کارشناس برنامه سمت خدا، افزود: شهداي ما با عنايت به همين روايت در جبهه هاي مقاومت تمام قد مي ايستادند و مردانه مي جنگيدند و هرگز دچار ياس و نااميدي نمي شدند، رنگ لباس شهدا رنگ تقوا بود، "ولباس التقوي ذلك خير"، يكي از رنگ هاي نخ هاي اين لباس رنگ حيا و عفت بود.

 

حجت الاسلام ماندگاري اظهار داشت: رنگ ديگر آن رنگ صبر و اخلاص بود، در زمان جنگ مي ديديم كه رزمنده هاي ما از دوربين فرار مي كردند و هيچ كس به دنبال اسم و رسم و خودنمايي نبود و هر چه بود فقط براي خدا و خالصانه بود.

 

وی در ادامه گفت: رزمنده هايي بودند كه شب عمليات پلاك هاي خود را از گردن بيرون مي آوردند تا مثل ياران امام حسين(ع) دركربلا بدون پلاك باشند، برخي در راه خير قدم برمي دارند اما كار خيرشان رنگ و بوي اخلاص ندارد و مي خواهند خود را پررنگ تر از خدا نشان دهند، امام صادق(ع) مي فرمايند: عمل خالص آن است که نخواهی جز خدا کسی تو را بر آن بستاید.

 

استاد دانشگاه ابراز داشت: شهدايي امثال شهيد برونسي كه به درجه بالاي اخلاص رسيده بودند از خدا مي خواستند كه مانند حضرت فاطمه زهرا(س) مفقود الاثر باشند و به آرزوي خود مي رسيدند، اين ها همه نشان از عمل و نيت خالص آن ها دارد و عمل خالص جز از ایمان خالص بر نمی خیزد./302/869/ب1

ارسال نظرات