۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۴۳۱۹۸۵
استاندار لرستان خبر داد؛

ساخت ۱۰۰ نمازخانه در مدارس استان لرستان

استاندار لرستان از ساخت 100 نمازخانه در مدارس استان خبر داد و گفت: این اقدام از سوی استانداری صورت می گیرد و فراهم کردن تجهیزات آنها بر عهده آموزش و پرورش است.
استاندار لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، هوشنگ بازوند، ظهر امروز در نشست ستاد اقامه نماز استان که در سالن استانداری لرستان برگزار شد، گفت: در سال جاری 100 نمازخانه در مدارسی که فاقد نماز خانه هستند، احداث می شود.

 

وی با اشاره به این که استانداری لرستان نسبت به ساخت نمازخانه ها اقدام می کند، افزود: تجهیزات این نمازخانه ها توسط آموزش و پرورش تأمین شود.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: در راستای برپایی نماز جماعت آموزش و پرورش استان موظف است نسبت به معرفی ۱۰۰ فرد روحانی یا غیر روحانی اقدام کند.

 

وی با شاره به افزایش اقامه نماز جماعت صبح در مساجد لرستان، یادآور شد: آمار اقامه نماز صبح در مساجد شهر خرم آباد از شش مسجد به 14 مسجد رسیده است و این آمار باید بیشتر از این افزایش یابد.

 

بازوند در ادامه با تأکید بر راه اندازی چهار مهدکودک قرآنی، اظهار داشت: این امر با همکاری و هماهنگی کمیته امداد و آموزش و پرورش صدور مجوز از سازمان بهزیستی گرفت.

 

وی با بیان ضرورت اهمیت و توجه بیشتر در زمینه فرهنگ سازی در راستای اقامه نماز، عنوان کرد:  صدا و سیمای استان باید نسبت به افزایش برنامه ها در رابطه با مباحث نماز اقدام کند.

 

استاندار لرستان تصریح کرد: در حوزه نماز باید برنامه های کارشناسی به صورت میزگرد، پرسش و پاسخ و دیگر برنامه های تبلیغی مورد توجه قرار گیرد.

 

ضرورت تشکیل شوراهای اقامه نماز در شهرستان های لرستان

بازوند با تأکید بر تشکیل نشست های منظم ستاد اقامه نماز بیان داشت: شورای اقامه نماز در شهرستان های استان باید تشکیل شود.

 

وی یادآور شد: فرمانداران شهرستانها باید نسبت به موضوع نماز اهتمام ویژه داشته و حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان باید در نماز جمعه به ویژه در ماه مبارک رمضان پررنگ تر شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات