۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۳۱۹۵۰
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

دولت وقتش را صرف خدمت به مردم کند نه تخریب دولت قبل و شعار

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که دولت نباید وقت خود را صرف تخریب دولت قبل و شعار دادن برای موضوعات مختلف کند، گفت: هزینه تخریب دولت قبل فرصت سوزی و از دست رفتن فرصت طلایی دولت در خدمت به مردم است.
آیت الله سید محمد سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و السلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس دانشگاه پیام نور قم با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه و حوزه های علمیه تولید علم و دانش با محوریت شعائر دینی است، گفت: اختلاف نظر و اختلاف دیدگاه و سلیقه در نهادهای علمی امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است و همین تفاوت دیدگاه‌ها زمینه سایز رشد علمی می‌شود در حالی که اگر این تفاوت دیدگاه و اختلاف سلیقه با جریان های سیاسی حاکم شود نه تنها مفید فایده نبوده بلکه در وهله اول موجب تخریب شخصیت علمی و در وهله دوم موجب کند شدن و یا از بین رفتن فرآیند تولید علم در جامعه می شود.

 

وی افزود: امروزه تولید علم و جنبش علمی یکی از نشانه‌های قدرت یک کشور محسوب شده و همانطور که بزرگان می‌گویند دانش کلید اقتدار یک کشور است بنابراین اگر به دبنال اقتدار اسلام و ایران هستیم و می خواهیم به اهداف سند توسعه کشور در افق پیش رو دست پیدا کنیم باید از ورود جریان های سیاسی به دانشگاه خودداری و پر هیز کنیم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: از آن جایی که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان را نسل جوان تشکیل می‌دهند ورود جریان های سیاسی به دانشگاه موجب تهییج شور جوانی شده و دو اثر به جای گذارد که اولین اثر دلزدگی سیاسی و اثر دو گرفتار شدن در دام جریان های مختلف و اتلاف سرمایه جوانی است.

 

حجت الاسلام والمسلین سعیدی با اشاره به اینکه نسل جوان امنت مردم در دست استادان و معلمان هستند، اظهار کرد: همین موضوع رسالت دانشگاهیان را در قبال دانشجو افزایش داده و باید استادان و مدیران دانشگاه به جای تحریک احساسات جوان دانشجو او را راهنمایی کرده و از نیروی جوانی او در راستای توسعه علمی کشور بهره گیرند.

 

وی رسالت امروز دانشگاه‌ها را همراه کردن قشر دانشجو با آرمان‌های انقلاب، امام، شهدا و اسلام عنوان کرد، گفت: به برکت خون شهدا امروز فرصت خدمت در جامعه ایجاد شده است بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید از این شرایط برای رسیدن به اهداف اسلام و خدمت به مردم استفاده کنیم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با ضروری دانستن توزیع عادلانه امکانات در نظام برای توسعه همه جانبه ادامه داد: این اشتباه است که با روی کار آمدن یک جریان سیاسی در کشور، عده ای به ثروت و مکنت دست یافته و عده ای به کلی از جریان حاکمه حذف شوند، توصیه همیشگی ما به مسؤولان این است که از همراه شدن با جریان های سیاسی پرهیز کرده و به مردم و خدمت رسانی به آن‌ها وفادار باشند؛ زیرا جریان های سیاس وفا و بهایی ندارند و تنها این مردم هستند که وفا و بها دارند و در شرایط حساس پشتیبان نظام، مسؤولان و ولایت فقیه بوده و در شرایط بحرانی با رشادت و تحمل سختی‌ها انقلاب را یاری می کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مبحث جریان های سیاسی و تقابل آنها مسأله ای است که در عرصه تبلیغات و دوران انتخابات مطرح می شود، تصریح کرد: در حال حاضر متاسفانه جریان های مختلفی در کشور به راه افتاده که به نام شخصیت‌ها به دنبال سهم خواهی از انقلاب و نظام هستند که این جریان های خطر و تهدید بزرگی در مسیر انقلاب محسوب می‌شوند که برخورد با آن‌ها نیاز به هوشیاری همه جانبه مردم و مسؤولان دارد دارد.

 

حجت الاسلام و المسلین سعیدی با اشاره به این که دولت نباید وقت خود را صرف تخریب دولت قبل و شعار دادن برای موضوعات مختلف کند، گفت: هزینه تخریب دولت قبل فرصت سوزی و از دست رفتن فرصت طلایی دولت فعلی در خدمت به مردم است.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر برای این که انقلاب به اهداف متعالی خود دست یابد لازم است که جریان های مختلف در داخل کشور در راستای رسیدن به اهداف انقلاب با هم وحدت داشته باشند و از سازش با دشمن و ابراز مخالفت با یکدیگر در این شرایط حساس خودداری کنند زیرا اختلافات داخلی به زمینه افزایش نفوذ دشمن را در داخل کشور فراهم می کند./۹۶۸/پ202/ج

 

ارسال نظرات